Retail&Agrobusiness

O veste neaşteptat de bună: consumul duduie. În noiembrie 2024, vânzările de produse nealimentare, adică îmbrăcăminte, frigidere, computere sau mobilă, au fost cu 14% mai mari faţă de noiembrie 2023

O veste neaşteptat de bună: consumul duduie. În...

Autor: Cristina Bellu

10.01.2025, 09:59 6814

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consumul privat, a crescut cu 8,7%, pe serie brută, la 11 luni din 2024, alimentată puternic de consumul de produse nealimentare, care a înregistrat un plus de 14,7% an/an.

În paralel, vănzările de produse alimentare, băuturi şi tutun s-au majorat cu 4,3% an/an în timp ce comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a crescut  cu 3,5% faţă de perioada ianuarie-noiembrie 2023.

În luna noiembrie 2024, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, serie brută, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 8,7% comparativ cu luna noiembrie 2023, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (plus 14,3%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 3,9%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 2,8%).

Raportat la octombrie 2024, în luna noiembrie volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut, pe ansamblu, cu 2,6%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare cu 11,5%.

Scăderi au înregistrat: comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (minus 7,9%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (minus 3,6%).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels