Timişoara rămâne în continuare o destinaţie atractivă atât pentru retailerii aflaţi în plină expansiune şi care vin pe formate foarte mari, cu cele mai noi concepte implementate în Europa, cât şi din partea brandurilor high-end, care încep să testeze şi alte pieţe decât pe cea din Capitală, potrivit Oanei Diaconescu, Head of Leasing Retail Iulius, cel mai mare proprietar român de malluri de pe piaţa locală, care deţine în portofoliu proiecte precum Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara.
“Toţi aceştia caută proiecte care reprezintă catalizatori ai comunităţii locale şi regionale, chiar şi din afara ţării, vorbind aici, în special, de mixed-use developments cu un trafic mare, 7 zile din 7, datorită experienţelor furnizate şi multitudinii de servicii, dincolo de funcţiunea comercială”, spune Oana Diaconescu.
Iulius a bifat cele mai mari două tranzacţii de leasing în retail de anul acesta, din România, ambele în ansamblul mixed-use Iulius Town Timişoara, care include peste 200.000 mp de retail şi office, fiind cea mai mare dezvoltare comercială din afara Bucureştiului.
Astfel, după ce în luna august, Primark a deschis un magazin pe o suprafaţă de 3.800 mp, pe 10 octombrie, grupul spaniol Inditex a inaugurat al treilea Digital Store Lefties din ţară. De altfel, Iulius Town Timşoara este singurul proiect comercial din România care integrează toate brandurile grupului Inditex: ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, ZARA Home şi Lefties.
„Anul acesta a fost foarte dinamic pentru noi, la Iulius Town Timişoara. Am reuşit să încheiem tranzacţii cu două dintre cele mai mari grupuri de fashion din lume. Prima a fost inaugurarea Primark, extrem de aşteptată, Timişoara fiind primul oraş din afara Capitalei ales de retailerul irlandez pentru dezvoltare, iar rezultatele au fost peste aşteptări. Acum, celebrăm inaugurarea Lefties, un brand pe care ni l-am dorit foarte mult în portofoliu, datorită formatului extrem de inovator şi experenţial”, a declarat Oana Diaconescu.
Iulius Town Timişoara este, după Palas Iaşi, al doilea proiect mixed-use dezvoltat de compania IULIUS. Proiectul include 102.000 mp de retail, 450 de magazine, cafenele şi restaurante tematice, 12 săli de cinema, centru de fitness, grădiniţă şi şcoală primară, parc, 4 clădiri office şi 3 săli de evenimente.
Potrivit Oanei Diaconescu, proiectul Iulius Town a înregistrat în primele şase luni din 2024 o creştere de 10% din perspectiva traficului faţă de perioada similară din 2023.
„O parte semnificativă din clienţii noştri vin din judeţele limitrofe, iar în weekend, şi din Serbia şi Ungaria, întrucât avem branduri foarte căutate de public, care, la nivel regional, se regăsesc doar în Iulius Town. Cu noile deschideri din ultima perioadă, suntem convinşi că interesul va fi şi mai mare ”, a completat Oana Diaconescu.
În 2023, zona de retail a Iulius Town a generat o cifră de afaceri de 41,8 milioane de euro.