Retail&Agrobusiness

Opt reţele internaţionale de supermarketuri şi hipermarketuri controlează peste 20% din comerţul cu amănuntul din România

ANALIZĂ ZF

Cele trei companii Kaufland, Lidl şi Carrefour România,  care au mai puţin de 500 de magazine împreună, controlează 10% din tot comerţul cu amănuntul, semn că această industrie este puternic polarizată şi totodată puternic concentrată la vârf, arată datele platformei de analiză a activităţii companiilor Confidas.ro.

Cele trei companii Kaufland, Lidl şi Carrefour România, care au mai puţin de 500 de magazine împreună, controlează 10% din tot comerţul cu amănuntul, semn că această industrie este puternic polarizată şi totodată puternic concentrată la vârf, arată datele platformei de analiză a activităţii companiilor Confidas.ro.

Autor: Cristina Roşca

28.09.2019, 00:00 464

♦ În comerţul cu amănuntul sunt peste 126.000 de companii cu afaceri cumulate de peste 224 de miliarde de lei în 2018 ♦ Acesta este un sector care include toate companiile care activează în comerţul cu amănuntul, fie că este vorba de retail cu carburanţi, cu produse alimentare, electro-IT, bricolaj sau medicamente.

Opt reţele internaţionale de supermarketuri, hipermarketuri şi magazine de discount prezente în România contribuie singure cu peste 20% la cifra de afaceri a industriei, arată un raport al platformei de analiză a acti­vităţii companiilor Confidas.ro fondată de antreprenorul Eduard Burghelia.

În analiza sa, platforma Confidas a luat în calcul companiile care şi-au declarat CAEN-ul 47 – „Comerţ cu amănuntul, cu excepţia autovehiculelor şi motocicletelor” şi cele care şi-au depus bilanţul pe anul anterior. Pentru că este vorba de comerţ cu amănuntul, în clasament nu intră Metro Cash & Carry şi Selgros, ambele companii care activează în segmentul comerţului cu ridicata.

Pe de altă parte, în această industrie a comerţului cu amănuntul – una dintre cele mai importante „industrii” din economie ca cifră de afaceri - îşi fac loc marii benzinari (OMV Petrom Marketing, Rompetrol Downstream, Mol şi Lukoil), retailerii farmaceutici (Sensiblu, Catena etc.), dar şi companii precum eMAG (comerţ online) sau Dedeman (bricolaj).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO