Retail&Agrobusiness

Pandemia a aruncat în aer e-commerce-ul românesc: Valoarea comenzilor online în decembrie 2020 este cu 99% mai mare decât cea din urmă cu un an

Pandemia a aruncat în aer e-commerce-ul românesc:...

Autor: Mediafax

14.01.2021, 11:44 155

În luna decembrie s-a înregistrat un nou record în ceea ce priveşte valoarea comenzilor plasate online în România, care a înregistrat o creştere cu 99% faţă de cea din decembrie 2019.

Potrivit unui comunicat al MerchantPRO, decembrie a înregistrat un nou record de creştere în numărul şi valoarea comenzilor plasate pe magazinele administrate prin platforma eCommerce MerchantPro, cu 83% şi respectiv cu 99% faţă de decembrie 2019.

Astfel, valoarea medie a comenzii la nivelul celor peste 1.500 magazine care funcţionează pe platformă s-a menţinut constantă la nivelul anului 2020, fiind de 225 lei. Cea mai mare comandă înregistrată în decembrie a fost în valoare de peste 40.000 euro.

Cifrele arată că, după 9 luni de pandemie, românii cumpără tot mai mult şi mai constant din online, fie că vorbim de produse de necesitate cum sunt cele alimentare, de îngrijire personală sau curăţenie, de obiecte pentru casă ori cadouri sau chiar de investiţii, cum este cazul în luna decembrie.

Potrivit datelor Merchant Pro, ultimul trimestru al anului 2020 a înregistrat noi creşteri în volumul şi valoarea vânzărilor online, motoarele de creştere fiind Black Friday – cu o creştere medie de 43% faţă de perioada similară din 2019 - şi sărbătorile de iarnă, cu creştere de 83% la numărul tranzacţiilor. Astfel, pentru cele peste 1.500 magazine active care folosesc soluţia eCommerce MerchantPro, ultima lună din an a adus vânzări cu 99% mai mari faţă de perioada similară din 2019.

„Românii au continuat să manifeste precauţie în ceea ce priveşte cumpărăturile în offline, în special în perioada Sărbătorilor, când şi-au dorit să petreacă timp cu familia, deci au decis să reducă expunerea şi să evite aglomeraţia. Evident, contextul economic a generat şi perioade de promoţii şi reduceri mai lungi, online-ul devenind tot mai atractiv, mai ales pe fondul atenţiei sporite faţă de cheltuieli”, a declarat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Cea mai mare comandă plasată în decembrie din punct de vedere valoric a fost de peste 40.000 de euro, reprezentând investiţii în echipamente specializate. Din perspectiva numărului de produse, comanda cea mai diversificată a avut 301 produse alimentare.

Ziua cu cele mai multe comenzi din decembrie a fost luni, 14 decembrie 2020, când s-au plasat 13.082 comenzi, faţă de 2019 când aceasta a fost 9 decembrie, cu 7186 comenzi, tot o zi de luni.

„Zilele de luni sunt cele mai aglomerate. Peste weekend clienţii au timp să gândească achiziţiile, să compare preţuri şi să se informeze despre produse, iar luni plasează comanda. A fost interesant de remarcat că românii au plasat comenzile de Crăciun mai târziu în 2020 faţă de 2019, probabil fiind mai atenţi la campaniile de reduceri şi la promoţii, dar şi datorită creşterii flexibilităţii în livrare, petrecând mai mult timp acasă”, a adaugat Arthur Rădulescu.

Potrivit datelor Merchant Pro, cele mai active oraşe din punct de vedere al dinamicii online-ului, în afară de Bucureşti, sunt Constanţa, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara.

Pentru 2021, compania estimează că se va menţine ritmul creşterilor din online.

MerchantPro este noua identitate a platformei autohtone ShopMania BIZ. Platforma este folosită la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online i-au utilizat funcţionalităţile în cei peste 10 ani de prezenţă pe piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO