• Leu / EUR4.9214
  • Leu / GBP5.5631
  • Leu / USD4.5250
Retail&Agrobusiness

Parteneriat în retail: Profi şi Auchan negociază împreună cu o parte dintre furnizori, pentru a putea obţine preţuri mai mici pentru mărfuri. “Considerăm oportun să folosim volumele noastre cumulate în negocierile cu furnizorii cu cifre de afaceri foarte mari”

Parteneriat în retail: Profi şi Auchan negociază împreună cu o parte dintre furnizori, pentru a putea obţine preţuri mai mici pentru mărfuri. “Considerăm oportun să folosim volumele noastre cumulate în negocierile cu furnizorii cu cifre de afaceri foarte mari”

Autor: Cristina Bellu

03.02.2023, 10:50 21345

Lanţurile de retail modern Profi şi Auchan au încheiat recent un parteneriat pentru negocieri comune cu mari furnizori, având drept scop creşterea puterii de negociere a celor două reţele, în avantajul consumatorilor finali.

“Considerăm oportun să folosim volumele noastre cumulate în negocierile cu furnizorii cu cifre de afaceri foarte mari. Este  o evoluţie normală ca doi retaileri să îşi pună la un loc volumele de achiziţii pentru a crea forme de alianţe care să le permită să concureze şi mai eficient marile reţele de retail alimentar şi să asigure preţuri mai bune pentru clienţi, mai cu seamă în această conjunctură inflaţionistă,” explică Gaëtan Pacton, directorul general Profi.

Cu excepţia negocierii împreună cu un număr limitat de mari furnizori, în cea mai mare parte internaţionali, a unor anumite condiţii comerciale de achiziţie în cadrul parteneriatului, Profi şi Auchan vor continua să evolueze separat pe piaţă, ca doi concurenţi redutabili.

Totodată, faţă de toţi ceilalţi furnizori, cei doi retaileri se vor comporta independent, ca şi până acum.

“O alianţă de negociere este un lucru normal în peisajul comerţului modern. Miza este una importantă pentru toţi, mai ales în această perioadă: protejarea puterii de cumpărare a clienţilor noştri”, adaugă Ionuţ Ardeleanu, directorul general Auchan.

Proiectul a fost conceput pornind de la parteneriate similare de pe pieţe de retail mai mature şi respectă cerinţele legale în materie de protejare a concurenţei.

Profi, lanţ de magazine contro­lat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, are 1,2 milioane de clienţi pe zi în reţeaua care ajunge la peste 1.645 de magazine prezente în mai bine de 790 de localităţi urbane şi rurale.

Cu afaceri de de 11,6 miliarde lei, Profi ocupă locul trei în retailul românesc.

Auchan România are în portofoliu 327 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 7 supermarketuri şi 287 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 270 în staţiile Petrom, cât şi magazinul online auchan.ro.

În 2021, afacerile Auchan România au trecut de 1,2 miliarde de euro.

 
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9214
Diferență: -0,0366
Ieri: 4.9232
Azi: 4.5250
Diferență: -0,8632
Ieri: 4.5644
Azi: 5.5631
Diferență: -0,8219
Ieri: 5.6092
Azi: 4.9374
Diferență: -0,188
Ieri: 4.9467