Retail&Agrobusiness

Pe o piaţă tot mai aglomerată, McDonald’s apasă pedala de acceleraţie şi vrea nouă restaurante noi în 2025. În fiecare zi, lanţul de fast-food e vizitat de 2% din populaţia ţării

Brandul american McDonald’s e prezent pe plan local de 30 de ani. Iniţial marca a fost adusă direct de gigantul din SUA, însă în 2015 grupul a cedat operaţiunile unui francizat – grupul Premier Capital din Malta.

Brandul american McDonald’s e prezent pe plan local de 30 de ani. Iniţial marca a fost adusă direct de gigantul din SUA, însă în 2015 grupul a cedat operaţiunile unui francizat – grupul Premier Capital din Malta.

Autor: Cristina Roşca

25.04.2025, 00:06 2493

Lanţul de restaurante de tip fast-food McDonald’s, prezent pe plan local în sistem de franciză, accelerează expansiunea pe piaţa din România, ţintind nouă deschideri în 2025. Spre comparaţie, în 2024 au fost inau­gurate şapte localuri, iar în anii ante­riori au fost mult mai puţine deschideri.

Grupul apasă acum pedala de acceleraţie într-o perioadă în care tot mai multe nume noi intră în România pe segmentul de fast-food şi/sau se dezvoltă la rândul lor rapid. Wendy’s, Popeyes şi Hesburger sunt doar câteva exemple.

Totodată, expansiunea vine şi în condiţiile în care acest segment al pieţei de ospitalitate este unul tot mai căutat de publicul autohton. În mod normal, în perioadele dificile din punct de vedere economic, oamenii devin mai prudenţi în achiziţii şi mai atenţi la modul în care îşi cheltuiesc banii. Acest lucru înseamnă, în piaţa HoReCa cel puţin, că românii ies mai puţin în restaurantele a la carte, considerate mai scumpe, şi mai mult în cele de tip fast-food. Acestea din urmă sunt şi ele înlocuite, de unii clienţi, cu covrigăriile şi patiseriile, opţiuni chiar mai ieftine.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro