Retail&Agrobusiness

Pepco este noul lider de pe piaţa de 1,5-2 mld. lei a hainelor pentru copii, după ce a bătut Zara şi Lidl

Pepco este noul lider de pe piaţa de 1,5-2 mld. lei a...

Autor: Cristina Roşca

03.04.2019, 07:23 1515

Românii cheltuie anual circa 1,5-2 mld. lei pe haine pentru copii, conform celor mai recente date ale ZF, piaţa fiind pe un trend puternic ascendent, atât în valoare, cât şi în volum.

„În 2018 piaţa de haine pentru copii a postat o creştere puternică în valoare, iar această evoluţie poate fi pusă pe seama unei evoluţii pozitive în volum pe toate segmentele de produse, în special pe cele pentru copii mici şi bebeluşi. Avansul pieţei în valoare se datorează şi creşterii de preţuri ca urmarea inflaţiei tot mai mari“, spun oficialii companiei ce cercetare de piaţă Euromonitor.

În cazul acestei pieţe - a hainelor pentru copii - mulţi ani preţul a fost factorul decisiv, motiv pentru care brandurile cu preţuri mici şi mărcile private au ţinut primele poziţii ca vânzări. În ultimii ani însă, pe fondul evoluţiei pozitive a economiei şi a consumului privat, puterea de cumpărare a crescut, iar acest lucru s-a văzut şi în cazul achiziţiilor de haine şi încălţări pentru copii. Totuşi, la vârful pieţei rămân brandurile cu preţuri mici.

Podiumul este alcătuit din Pepco, Zara şi Lidl, primul grup fiind un retailer cu preţuri mici care vinde haine şi accesorii. Zara este un nume gigant pe piaţa de modă, pe când Lidl este un discounter german cu activităţi în special în comerţul alimentar.

Cei trei se luptă pe această piaţă evaluată la 1,5-2 mld. lei atât cu alte branduri generaliste precum H & M şi C&A, cât şi cu branduri specializate pentru copii cum este cazul Cocodrillo sau Okaidi. Mai mult, în luptă intră şi mărcile private ale unor retaileri precum Auchan şi Carrefour, potrivit celor mai recente date ale ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO