Gabriel Roceanu, directorul general al Carl Reh Winery: Consumul de vin este fluctuant în România, are evoluţii sezoniere şi îşi menţine trendul an de an
Gabriel Roceanu, directorul general al Carl Reh Winery, compania care deţine brandul Crama Oprişor, spune că oferta de vin de pe piaţă a crescut puternic în ultimii şapte ani, însă cererea a stagnat sau a înregistrat o creştere prea mică, în condiţiile în care s-au finalizat investiţii semnificative în noi crame.
Şeful Carl Reh Winery estimează că aproximativ jumătate din cele 70 de companii producătoare de vin active în piaţa organizată în acest moment, au apărut începând cu anul 2007. „Fiecare nou jucător în piaţă doreşte să se expună cu o serie de etichete/branduri, de unde rezultă cu un calcul aritmetic simplu, o ofertă crescută cu mai mult de 200 de vinuri noi astăzi, în comparaţie cu anul 2007. În schimb, cererea de vin a crescut în ultimii şapte ani, cu mai puţin de 20% în România, acest trend fiind strâns legat de puterea de cumpărare şi de obiceiurile şi cultura de consum“, a adăugat Roceanu.