Retail&Agrobusiness

Petru Perciu, importatorul de băuturi BDG: Am avut multe scenarii pentru 2020. Acum suntem mult peste cel mai pesimist şi chiar şi peste cel mediu. Estimăm o scădere de 20-30%

INTERVIU

Petru Perciu, importatorul de băuturi BDG: Am avut multe scenarii pentru 2020. Acum suntem mult peste cel mai pesimist şi chiar şi peste cel mediu. Estimăm o scădere de 20-30%

Petru Perciu, cofondator al BDG Import: „Sentimentul de nesiguranţă apare în orice criză. Ce vedem însă e că retailul începe să revină la normal. Deja suntem aproape de nivelul din 2019 ca vânzări. Pe alte pieţe, cele mature, mărcile globale ajung la 70% din vânzări. Din segmentul de importuri BDG are o cotă de piaţă de circa 25%, având afaceri de circa 50 mil. euro anul trecut. E greu să faci însă estimări pentru 2020. Am avut multe scenarii, iar acum suntem mult peste cel mai pesimist (worst case) şi chiar şi peste cel mediu. Estimăm o scădere de 20-30%, dar ponderea exactă va depinde de ce va fi în toamnă.“

Autor: Cristina Roşca

10.07.2020, 19:30 1158

♦ Compania BDG import este unul dintre cei mai mari importatori de băuturi spirtoase din România, cu afaceri de circa 250 mil. lei anul trecut ♦ Cei patru antreprenori care controlează businessul mai au şi două companii de distribuţie - în Bucureşti şi Cluj - şi magazinul online Beicevrei ♦ De asemenea, ei controlează peste zece localuri HoReca, respectiv restaurante, baruri şi cluburi în Bucureşti, Mamaia şi Predeal, printre care Loft şi Il Villagio ♦ Fiecare business este operat independent.

Importatorul de băuturi spirtoase BDG, care are în portofoliu branduri precum Jack Daniel’s, Finlandia sau Jagermeister, şi-a bugetat pentru acest an o scădere de 20-30% a veniturilor pe fondul crizei generate de pandemie.

Declinul vine după un 2019 foarte bun, cu o creştere de 12-13% a businessului şi după un început de an spectaculos, după cum spune chiar Petru Berciu, cel care conduce operaţiunile de BDG Import şi care este şi unul dintre cei patru acţionari.

„Noi an de an ne bugetăm o creştere de 10%, şi cum e greu să creştem din aducerea de produse noi pentru că deja avem un portofoliu stabil şi acoperim toate categoriile pieţei, trebuie să găsim resurse din ce avem deja. Mai exact avansul era susţinut de creşterea consumului şi de dezvoltarea distribuţiei“, explică el. În ceea ce priveşte consumul se remarcă o premiumizare a pieţei, o orientare către produse mai scumpe mai degrabă decât un volum mai mare de cumpărături. Trendul de la nivel mondial se vedea înainte de pandemiei şi pe piaţa locală de băuturi spirtoase, spune antreprenorul.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO