Retail&Agrobusiness

Philip Morris Trading a rămas pe pierderi, însă profitul este adus de partea de producţie

Steen Hjortholm, ma­na­ging director al Philip Morris România: Cea mai mare piaţă la ex­port este Italia, unde livrăm bran­duri interna­ţio­nale şi locale

Steen Hjortholm, ma­na­ging director al Philip Morris România: Cea mai mare piaţă la ex­port este Italia, unde livrăm bran­duri interna­ţio­nale şi locale

Autor: Adelina Mihai

06.08.2015, 00:06 357
Philip Morris Trading SRL, com­pa­nia de comerţ cu ţigarete a gigantului american, a încheiat anul trecut cu o pierdere de aproape 5 milioane de lei la afaceri de 2,1 miliarde de lei, însă profitul din zona de producţie de 21 de milioane de lei i-a asigurat un rezultat net consolidat de 16 milioane de lei anul trecut. Chiar şi cu profitul obţinut din zona de producţie, marja de profit de sub 1% este infimă pentru un business viabil.
 
Pe de altă parte, compania exportă între 85 şi 90% din producţie.
 
„În prezent, exportăm din România produse care ajung pe alte 16 pieţe. Cea mai mare piaţă la ex­port este Italia, unde livrăm atât bran­duri interna­ţio­nale, cât şi bran­duri locale pe care le furnizăm din Ro­­mânia“, a spus Steen Hjortholm, exe­cu­tivul danez care ocupă funcţia de ma­na­ging director în cadrul Philip Morris România de la înce­putul acestui an.
 
Compania are două entităţi în topul celor mai mari 500 de expor­tatori din economie în 2014:  Philip Morris Italia SRL, reprezentat fiscal de Philip Morris România SRL, s-a aflat anul trecut pe locul 13 în topul celor mai mari expor­ta­tori din Ro­mânia (în creştere cu 13 po­ziţii faţă de anul 2013), în timp ce Philip Morris International Manage­ment SA s-a aflat pe locul 141 în topul ex­por­ta­to­ri­lor (în 2013 ocupa poziţia 142 în cl­a­sa­ment), potrivit datelor fur­nizate de Insti­tu­tul Naţional de Sta­tistică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO