Retail&Agrobusiness

Piaţa băuturilor răcoritoare nu scapă de scăderi

Piaţa băuturilor răcoritoare nu scapă de scăderi

Autor: Mădălina Panaete

28.10.2014, 00:08 430

Piaţa băuturilor răcoritoare, dominată de nume internaţionale precum Coca-Cola sau Pepsi, a înregistrat anul trecut o scădere de circa 4% în volum şi nici anul acesta nu se anunţă mai bun pentru industrie din cauza vremii capricioase care a afectat şi industrii precum berea sau îngheţata.

Scăderea a continuat şi de la înce­putul anului, astfel că în ultimul raport al companiei Coca-Cola HBC se arată că piaţa băuturilor nonalcoolice s-a contractat cu 5% în trimestrul al doilea (aprilie, mai, iunie), la începutul verii,  comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.

Cea mai afectată categorie de băuturi răcoritoare a fost anul trecut cea de ice-tea, care a avut un declin de 16%. Cele mai mari mărci de ice-tea sunt Lipton din por­tofoliul PepsiCo, Nestea, a gigantului Coca-Cola HBC, dar în ultimul an pe acest segment a intrat şi com­pania românească Fares, cu brandul Theia. Piaţa de ice-tea & coffee este estimată la peste 70 de milioane de litri.

Consumul de băuturi răcoritoare a continuat anul trecut trendul descendent din ultimii ani, astfel că de la un consum per capita de circa 150 de litri în 2008 un român a ajuns să consume în medie circa 135 de litri anul trecut, adică cu 10% mai puţin, conform calculelor ZF pe baza datelor Canadean.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO