Retail&Agrobusiness

Piaţa de cafea tânjeşte după creşterile avute înainte de criză

Începând cu anul 2009, consumul de cafea a resimţit efectele crizei economice şi a intrat în declin, piaţa contractându-se cu circa 8% între 2009 şi 2011, după care s-a menţinut la un nivel relativ constant.

Începând cu anul 2009, consumul de cafea a resimţit efectele crizei economice şi a intrat în declin, piaţa contractându-se cu circa 8% între 2009 şi 2011, după care s-a menţinut la un nivel relativ constant.

Autor: Mădălina Panaete

28.03.2015, 17:30 232
Consumul de cafea, care în România se situează la circa 2,3 kilograme per capita, ar putea să revină la creşterile anuale înregistrate înainte de criză, atunci când piaţa avea rate ale creşterii de 9%.
 
Consumul s-a majorat cu o rată anuală de 9% în perioada 2000-2009, pe fondul creşterii economice înregistrate în acea perioadă, ceea ce a dublat cantitatea de cafea consumată anual, conform unui studiu al companiei de consultanţă şi audit PwC România.
 
Începând cu anul 2009, consumul de cafea a resimţit efectele crizei economice şi a intrat în declin, piaţa contractându-se cu circa 8% între 2009 şi 2011, după care s-a menţinut la un nivel relativ constant.
 
„Ne aşteptăm să vedem o creştere a consumului de cafea cantitativ, lucru care se va vedea evident şi din punct de vedere valoric. Acest lucru poate fi stimulat pe de-o parte de creşterea veniturilor şi pe de altă parte de micşorarea preţurilor. Cred că s-ar putea vorbi de un avans de 9% anual al pieţei de cafea în condiţiile scăderii preţurilor, dar şi în contextul în care eli­mi­narea accizei şi scăderea TVA să se reflecte în preţul final plătit de consumator”, explică Bogdan Belciu, partener, Servicii de Consultanţă pentru Afaceri şi Management pentru PwC România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO