„Dacă estimăm o creştere a pieţei de electronice, IT, electrocasnice şi telecom de 15% an la an, în cinci ani ajungem la nivelul actual al Cehiei. Pentru a ajunge la un nivel comparabil cu ţări din vestul Europei, probabil avem nevoie de 20 de ani.“
Fiecare român a cheltuit în primele şase luni din acest an circa 50 de euro pe televizoare, laptopuri şi maşini de spălat, de două ori mai puţin ca un ceh şi de cinci ori mai puţin ca un neamţ.
Deşi consumul per capita este în continuare la coada Europei, fiind strâns legat de puterea de cumpărare, rata de creştere a pieţei electro-IT este de trei până la nouă ori mai mare decât pe celelalte pieţe. Astfel, dacă ritmul şi diferenţele se menţin, România ar putea prinde din urmă pe termen mediu ţările din regiune, însă doar pe temen lung ţările din Occident.
„Cred că există o nevoie mare de tehnologie şi în România, oamenii îşi doresc aceste produse. Din păcate însă, bugetul rămas după cheltuielile de bază este încă mic, iar pentru ca oamenii să-şi permită mai mult, avem nevoie de creştere economică. Dacă estimăm o creştere a pieţei de electronice, IT, electrocasnice şi telecom de 15% an la an, în cinci ani ajungem la nivelul actual al Cehiei“, spune Iulian Stanciu, directorul general şi acţionarul minoritar al eMag, cel mai mare jucător din online-ul local.