Piaţa produselor fără gluten, estimată la 12 milioane de lei, a crescut de şapte ori în ultimii şapte ani, iar jumătate din totalul pieţei este ocupată de biscuiţii fără gluten, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Primele cinci companii care produc alimente şi produse fără gluten au o cotă de piaţă de 80%, iar Dr. Schar, un producător din Germania, ocupă jumătate din piaţa totală de profil. În top mai intră şi Cereal Partners Worldwide, care produce fulgii de porumb de la Nestlé, Otsuka Holdings, care produce biscuiţii Gerble, Cerealvit, cu brandul cu acelaşi nume sau Nestlé.
Glutenul este denumirea generală a proteinelor care se regăsesc în cereale precum grau, orz, secară, iar dieta fără gluten este recomandată persoanelor care suferă de boala celiacă, o afecţiune autoimună care presupune intoleranţa la gluten, potrivit site-ului celiac.org.