Retail&Agrobusiness

Piaţa produselor fără gluten, o nişă pe care au intrat toţi "greii" din Europa

Piaţa produselor fără gluten, o nişă pe care au...

Autor: Georgiana Mihalache

14.02.2017, 00:05 809

Piaţa produselor fără gluten, estimată la 12 milioane de lei, a crescut de şapte ori în ul­timii şapte ani, iar jumătate din totalul pieţei este ocupată de biscuiţii fără gluten, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Euro­monitor.

Primele cinci companii care produc ali­mente şi produse fără gluten au o cotă de piaţă de 80%, iar Dr. Schar, un producător din Germania, ocupă jumătate din piaţa totală de profil. În top mai intră şi Cereal Partners Worldwide, care produce fulgii de porumb de la Nestlé, Otsuka Holdings, care produce biscuiţii Gerble, Cerealvit, cu brandul cu acelaşi nume sau Nestlé.

Glutenul este denumirea generală a pro­teinelor care se regăsesc în cereale pre­cum grau, orz, secară, iar dieta fără gluten este re­comandată persoanelor care suferă de boala celiacă, o afecţiune autoimună care presu­pune intoleranţa la gluten, potrivit site-ului celiac.org.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO