Mai multe companii au înaintat oferte neangajante de preluare a lanţului românesc de supermarketuri Profi, potrivit surselor ZF, un business de aproape 450 de magazine şi afaceri de peste jumătate de miliard de euro anul trecut.
Pe lista companiilor interesate de Profi se află atât investitori financiari cum este cazul fondului de investiţii CVC, cât şi investitori strategici cum este cazul grupului portughez Jeronimo Martins.
„Grupul Jeronimo Martins se uită întotdeauna cu atenţie la toate oportunităţile de creştere din piaţă, însă nu comentăm niciodată potenţialele fuziuni şi achiziţii”, spune Rita Fragoso, head of media în cadrul Jeronimo Martins, despre interesul în achiziţia Profi.
Jeronimo Martins este un gigant cu afaceri anuale de peste 13 mld. euro realizate pe pieţele din Portugalia (piaţa-mamă), Polonia şi Columbia. Cel mai cunoscut business al lor este lanţul de magazine Biedronka, liderul incontestabil al comerţului alimentar din Polonia. Biedronka are afaceri anuale de peste 8 mld. euro şi 2.800 de magazine. Prin comparaţie, tot comerţul nostru modern are afaceri de 10 mld. euro şi 1.800 de supermarketuri, hipermarketuri şi magazine de tip discount.