Retail&Agrobusiness

Portughezii de la Jeronimo Martins despre preluarea Profi: Suntem foarte atenţi la orice oportunitate de creştere

Profi a început să se extindă rapid în ultimii ani, ajungând să deschidă câteva zeci de unităţi anual sau chiar peste 100, cum este cazul şi acestui an

Profi a început să se extindă rapid în ultimii ani, ajungând să deschidă câteva zeci de unităţi anual sau chiar peste 100, cum este cazul şi acestui an

Autor: Cristina Rosca

30.09.2016, 18:30 1428

Mai multe companii au înaintat oferte neangajante de preluare a lanţului românesc de supermarketuri Profi, potrivit surselor ZF, un business de aproape 450 de magazine şi afaceri de peste jumătate de miliard de euro anul trecut.

Pe lista companiilor interesate de Profi se află atât investitori finan­ciari cum este cazul fon­dului de investiţii CVC, cât şi investitori strategici cum este cazul grupului portughez Jeronimo Martins.

„Grupul Jeronimo Martins se uită întotdeauna cu atenţie la toate oportunităţile de creştere din piaţă, însă nu comentăm niciodată potenţialele fuziuni şi achiziţii”, spune Rita Fragoso, head of media în cadrul Jeronimo Martins, despre interesul în achiziţia Profi.

Jeronimo Martins este un gigant cu afa­ceri anuale de peste 13 mld. euro realizate pe pieţele din Portugalia (piaţa-mamă), Po­lonia şi Columbia. Cel mai cunoscut business al lor este lanţul de magazine Biedronka, lide­rul incontestabil al comerţului alimentar din Polonia. Biedronka are afaceri anuale de peste 8 mld. euro şi 2.800 de magazine. Prin com­paraţie, tot comerţul nostru modern are afa­ceri de 10 mld. euro şi 1.800 de super­mar­ke­turi, hipermarketuri şi magazine de tip discount.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO