♦ „La detergent, românii nu sunt la fel de atenţi la scumpiri precum sunt la lapte sau ouă, produse pe care le pun în fiecare zi în coş. Însă, detergentul e printre produsele care s-au scumpit puternic şi continuă să o facă“.
O sticlă de detergent lichid Ariel Baby – de la Procter&Gamble – la 1,1 litri costa circa 25 de lei în primăvara lui 2022, deci în urmă cu exact trei ani. Astăzi, la acelaşi comerciant online, preţul produsului e de 40 de lei, ceea ce înseamnă o scumpire de peste 50%.
Evoluţia este confirmată şi de datele de la Institutul Naţional de Statistică. Ziarul Financiar a analizat inflaţia pe ultimii mai bine de trei ani, iar datele oficiale arată că, într-adevăr, acest bun de larg consum – detergentul (indiferent de brand, cantitate ori tip – lichid, capsule, praf) – s-a scumpit cu mai bine de 50% în această perioadă (martie 2022- martie 2025).
ZF a decis să analizeze pe baza datelor publice şi a celor de la Statistică evoluţia preţurilor la bunuri şi servicii utilizate frecvent, de la alimente la produse de îngrijire şi de la ieşiri la restaurant la servicii de cazare. Această iniţiativă vine în contextul în care România se luptă de trei ani cu o inflaţie persistentă şi ridicată, în multe cazuri cea mai ridicată din Europa.