Sărbătorile pascale din acest an au rotunjit vânzările jucătorilor din comerţul alimentar, care spun că săptămâna care s-a încheiat a fost mai bună decât săptămâna similară din 2024 (săptămâna Paştelui ortodox), iar asta din mai multe motive.
„Am avut vânzări mai bune săptămâna trecută decât în 2024, iar asta din două motive mari. Pe de-o parte, Paştele ortodox a coincis cu cel catolic, iar 8% din populaţia României e catolică. Pentru noi, în retail, asta a însemnat un plus de vânzări. În al doilea rând, Paştele a picat la jumătatea lunii, când oamenii încă mai au bani mai mulţi din salarii şi pensii. Şi asta a contat“, spune un executiv de top din comerţul modern.
În mod normal, luna sărbătorilor pascale e a doua sau a treia cea mai bună din an pentru jucătorii din retail, după decembrie şi, uneori, la egalitate cu august, când vin acasă, în vacanţă, românii plecaţi peste hotare.
„A existat un plus în vânzările de Paşte faţă de 2024, dar rămâne să vedem cât a fost plusul. Trebuie să ţinem cont şi de scumpiri, de inflaţie (care continuă să fie peste nivelul optimim - n.red.), care joacă şi ele un rol“, explică Feliciu Paraschiv, fondatorul reţelei de supermarketuri Paco.
Tot comerţul cu dominantă alimentară este estimat la 27-30 mld. euro. Luna Paştelui contribuie cu circa 2,5 mld. euro la total, conform estimărilor.