România are nouă fabrici de produse lactate cu certificat ecologic, iar printre brandurile care au şi eticheta bio se numără LaDorna, Monor, Olympus sau Napolact, ultimul fiind „aruncat“ recent pe această piaţă de grupul FrieslandCampina, proprietarul mărcii clujene.
„Jucătorii de pe piaţa lactatelor sunt nevoiţi să vină cu inovaţii. În ultimii ani, a crescut competiţia şi am văzut o evoluţie din acest punct de vedere, iar producătorii s-au întrecut în inovaţii. Astfel, au trecut de la produse funcţionale, la produse speciale pentru copii, apoi lansări de game de produse tradiţionale şi produse din lapte de capră. O etapă absolut firească ar fi acoperirea segmentului de produse ecologice provenite din producţie locală“, explică Cătălina Aldea, consultant în retail management.
Ea are o experienţă de peste 15 ani în comerţ, lucrând mai bine de 11 ani pentru retailerul belgian Mega Image, unul dintre cei mai mari jucători din comerţul alimentar.
România avea la finalul lui 2014 nouă fabrici de produse cu certificare ecologică faţă de numai trei în 2007, anul intrării în Uniunea Europeană, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor de la Ministerul Agriculturii şi Eurostat.