Retail&Agrobusiness

Producătorii de lactate prind gustul produselor bio: numărul de fabrici s-a dublat în criză, iar la raft eticheta „verde“ este tot mai vizibilă

Producătorii de lactate prind gustul produselor bio:...

Autor: Mădălina Panaete

18.06.2015, 00:08 564

România are nouă fabrici de produse lactate cu certificat ecologic, iar printre brandurile care au şi eticheta bio se numără LaDorna, Monor, Olympus sau Napolact, ultimul fiind „aruncat“ recent pe această piaţă de grupul FrieslandCampina, proprietarul mărcii clujene.

„Jucătorii de pe piaţa lactatelor sunt nevoiţi să vină cu ino­va­ţii. În ultimii ani,  a crescut com­petiţia şi am văzut o evo­lu­ţie din acest punct de ve­dere, iar producătorii s-au întrecut în inovaţii. Astfel, au trecut de la produse funcţionale, la pro­duse speciale pentru copii, apoi lan­sări de game de produse tradiţionale şi pro­duse din lapte de capră. O etapă ab­solut firească ar fi acoperirea segmentului de produse ecologice provenite din pro­duc­ţie locală“, explică Cătălina Aldea, con­sultant în retail management.

Ea are o experienţă de peste 15 ani în co­merţ, lu­crând mai bine de 11 ani pentru re­tailerul bel­gian Mega Image, unul dintre cei mai mari jucători din comerţul alimentar.

România avea la finalul lui 2014 nouă fabrici de produse cu certificare ecologică faţă de numai trei în 2007, anul intrării în Uniunea Europeană, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor de la Ministerul Agri­culturii şi Eurostat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO