Retail&Agrobusiness

Producătorii de mezeluri care „joacă“ şi în retail şi-au majorat vânzările din magazine cu 5-10% după reducerea TVA

CrisTim este unul dintre cele mai puternice grupuri antreprenoriale din industria alimentară din România.

CrisTim este unul dintre cele mai puternice grupuri antreprenoriale din industria alimentară din România.

Autor: Maria Tufan

30.07.2015, 00:06 813
La aproape două luni de la reducerea TVA la alimente de la 24% la 9%, lanţurile de magazine proprii ale celor mai mari procesatori de carne şi mezeluri din România au înregistrat creşteri ale vânzărilor cuprinse între 5 şi 10%, acestea fiind printre primele rezultate anunţate de reţelele antreprenoriale de magazine.
 
Primele date despre impactul re­du­cerii TVA în industria alimentară au fost anunţate în ur­mă cu o lună de com­pa­nia de cercetare de piaţă Niel­sen, care indica un a­vans de 17% al consumului de ali­mente în primele două săptămâni du­pă re­ducerea TVA. Industria ali­men­ta­ră este o piaţă de 40 de miliarde de lei anual.
 
Pentru procesatorii de carne, criza a împins consumul pe cap de locuitor de la puţin peste 70 de kilograme în 2009, când a fost atins maximul din ultimul deceniu, la 58 de kilograme în 2015. În acest context, pentru a acoperi această scădere, mulţi dintre procesatorii locali s-au reorientat către deschiderea de magazine proprii răspândite pre­pon­derent la nivel regional sau către fabricarea de alte produse. În comerţ, re­ţelele antre­prenoriale au intrat în luptă cu marii re­taileri străini şi în unele cazuri au fost înghiţiţi de aceştia. Un exem­plu este re­ţeaua de maga­zine Angst, cons­tru­ită de produ­că­torul de mezeluri cu acelaşi nu­me, care a trecut iniţial în franciza Carrefour şi apoi a fost preluat de Mega Image.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Bankers Summit'24