Retail&Agrobusiness

Producătorii români de textile pariază pe retail propriu după ce zeci de ani au învăţat modă în lohn

Un român cheltuie lunar 15 euro pentru achiziţia de haine şi pantofi, cu 30% mai puţin decât un ceh sau un polonez şi de cinci ori mai puţin decât un neamţ.

Un român cheltuie lunar 15 euro pentru achiziţia de haine şi pantofi, cu 30% mai puţin decât un ceh sau un polonez şi de cinci ori mai puţin decât un neamţ.

Autor: Cristina Rosca

07.03.2016, 00:06 645

Producătorul de modă Uk Maxx London SRL din Buzău, care operează brandul de modă Raspberry, a deschis recent un magazin pro­priu în Piaţa Romană din Capitală, intrând astfel în rândul textilierilor care pariază pe retail după ce ani de zile a produs în sistem de lohn pentru marile nume mondiale ale modei.

Printre retailerii care au urmat un model similar se numără şi Braiconf Brăila, Pnk Casual şi Nissa.

Uk Maxx London SRL mai deţine magazine proprii în Buzău (oraşul-mamă), Bacău şi Piatra Neamţ, potrivit site-ului propriu. Totuşi, intrarea pe piaţa din Bucureşti arată că producătorul apasă pedala de acceleraţie în contextul în care Capitala este cea mai importantă piaţă de modă din România, aici fiind prezenţi toţi cei mai mari jucători locali şi inter­naţionali. Un român cheltuie lunar 15 euro pentru achiziţia de haine şi pantofi, cu 30% mai puţin decât un ceh sau un polonez şi de cinci ori mai puţin decât un neamţ. Totuşi, românii alocă cea mai mare parte din salariul lunar, de 4,2%, situaţie ce confirmă astfel că piaţa locală este mai dispusă să cheltuie bani pe haine şi încălţăminte. Acesta este principalul motiv pentru care an de an nume noi intră în România, pe o piaţă dominată de giganţi precum Zara sau H&M.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO