Retail&Agrobusiness

Producătorul berii Albacher şi al apei Borsec ia 29 de milioane de lei de la stat pentru noi investiţii

Producătorul berii Albacher şi al apei Borsec ia 29 de...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

06.01.2019, 01:22 3130

Romaqua Group, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa băuturilor, va primi un ajutor de stat de 28,8 milioane de lei pentru o investiţie totală de 57,8 milioane de lei, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Compania a aplicat pentru un ajutor de stat şi a primit recent acordul de finanţare acordat în baza schemei de ajutor de stat pentru stimularea investiţiilor cu impact major în economie (807/2014).

Reprezentanţii companiei Romaqua Group nu au răspuns solicitării ZF cu privire la proiectele care vor fi susţinute din ajutorul de stat primit. Anterior, compania anunţa că şi-a bugetat investiţii de 30 - 40 de milioane de euro pentru  renovarea fabricilor actuale, pentru investiţii în noi tehnologii, dar şi pentru a dezvolta o nouă fabrică de sucuri în localitatea Azuga.

Anterior, Octavian Creţu, acţionar majoritar al companiei, spunea că statul nu încurajează investiţiile autohtone, chiar dacă antreprenorii români fac investiţii pe termen lung . Antreprenorul dădea exemplul Nokia, care după ce a ajuns la peste 2.000 de angajaţi la fabrica din Jucu (jud. Cluj), a renunţat la producţia de pe plan local. 

Romaqua Group are circa 2.000 de angajaţi care lucrează în fabricile din Bucureşti (pentru preforme din plastic), Buşteni (pentru Aquatique şi Giusto), Borsec (pentru brandul de apă minerală naturală Borsec şi băuturile răcoritoare în recipiente de mici dimensiuni Giusto), Stânceni (pentru apa Stânceni) şi la Lan-crăm din Alba (pentru berile Albacher, Dorfer etc.).

Fabrica de bere Albacher a fost deschisă în urmă cu zece ani, fiind ultima mare investiţie făcută în industria berii în ultimul deceniu.

Romaqua Group a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 725 mil. lei  (circa 159 mil. euro), în creştere cu 5% faţă de anul precedent. Acesta este cel mai înalt nivel al businessului înregistrat de companie în istoria sa.

Pe de altă parte, profitul net al companiei s-a situat la 71 de milioane de lei, în scădere cu circa 5% faţă de rezultatul înregistrat în anul anterior. Pentru acest an compania şi-a bugetat un avans de minimum 15-18% al vânzărilor în valoare şi de 18-20% la volumele vândute.

Ca structură a vânzărilor, apa minerală generează 57% din total, berea în jur de 25%, iar sucurile 14-15%. Restul portofoliului e acoperit de celelalte ape, vinuri, conform ultimelor date.

Romaqua Group este cea mai mare companie antreprenorială românească din sectorul băuturilor, piaţă unde concurează cu giganţii Coca-Cola HBC, Ursus, Heineken şi PepsiCo.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO