Retail&Agrobusiness

Producătorul berii Bergenbier a încheiat 2021 cu afaceri de 716 mil. lei, plus 10%. ”2022 vine cu noi provocări date de inflaţia record, dar şi de preţurile în creştere la utilităţi şi materie primă, care afectează tot lanţul de producţie şi distribuţie al berii ”

Producătorul berii Bergenbier a încheiat 2021 cu...

Autor: Cristina Bellu

11.07.2022, 12:36 310

Bergenbier, parte a grupului Molson Coors Beverage Company, unul dintre principalii jucători de pe piaţa berii din România, a raportat afaceri de 716 milioane lei în 2021, echivalentul unei creşteri de aproximativ 10% faţă de anul anterior.

„În anul 2021 restricţiile COVID-19 au continuat să afecteze sectorul HoReCa. Am reuşit să compensăm prin canalul Off Trade, unul puternic pentru Bergenbier, iar planurile strategice ne-au ajutat să avem o performanţă solidă la nivel de companie, în linie cu prognozele trasate”, spune Mihai Voicu, Director General al Bergenbier S.A.

Potrivit acestuia, compania a început anul trecut expansiunea în zona de beyond beer, a mix-urilor de bere fără alcool, acolo unde a avut loc lansarea brand-ului Fresh 0.0.

În 2021, în fabrica din Ploieşti, compania a trimis la groapa de gunoi zero deşeuri menajere, procentul de valorificare fiind de 100%. De asemenea, 98% din materiile prime folosite în producerea berii sunt de provenienţă autohtonă, ceea ce a contribuit la încurajarea economiei locale.

„Deşi premisele au fost dificile pentru anul 2021, performanţa Bergenbier S.A. a fost una foarte bună, înregistrând creşteri în cifra de afaceri. De asemenea, am plătit către statul român taxe şi impozite aferente anului 2021 în valoare de 212 milioane de lei. Anul în curs a venit cu o serie de noi provocări date de inflaţia record, dar şi de preţurile în creştere la utilităţi şi materie primă care afectează tot lanţul de producţie şi distribuţie al berii”, subliniază Alexandru Nomicos, Director Financiar Bergenbier S.A.

Conform studiilor realizate de Asociaţiei Berarilor din România, deşi în 2021 s-a înregistrat o stagnare în volum a pieţei, sectorul de bere a continuat să aibă un impact pozitiv semnificativ asupra economiei româneşti. Industria berii asigură la nivelul întregii ţări, direct şi indirect, un număr de aproape 61.000 locuri de muncă pentru români, acoperă exclusiv din producţia locală aproximativ 97% din consumul intern de bere, iar 50% din ingredientele folosite la fabricarea berii provin din agricultura României.

„Perspectivele pentru a doua jumătate a anului 2022 sunt departe de a fi optimiste. Puterea de cumpărare a consumatorilor a scăzut la un nivel îngrijorător, iar provocările noastre sunt mai mari de la o zi la alta. Ca producător, noi încercăm să atenuăm acest impact financiar suplimentar”, a mai adăugat Mihai Voicu.

Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieţei. Pe lângă berile produse la Ploieşti – Bergenbier, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu, Fresh – compania importă şi distribuie în exclusivitate specialităţile pragheze Staropramen Dark şi Granat, berile de abaţie belgiene Leffe şi Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, berea mexicană, Corona, precum şi berea albă germană nefiltrată Frazinskaner.

Recent, portofoliul Bergenbier s-a îmbogăţit cu un nou brand premium Praha, dar şi cu o nouă aromă FRESH 0.0, lămâie şi portocală.

Compania îşi urmează direcţia pe termen lung, aceea de a-şi diversifica portofoliul de produse din segmentul beyond beer. De altfel, mixurile de bere şi berile aromatizate au în ultimii ani o tendinţă de creştere importantă, în 2021 situându-se la aproximativ 20%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO