Peste 40% din vânzările Alpin 57 Lux, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa îngheţatei, se înregistrează în sudul României (Muntenia, inclusiv Bucureşti), în timp ce Transilvania - piaţa natală a companiei - reprezintă 43% din rulajele producătorului.
Bucureştiul, cu circa două milioane de locuitori şi cea mai importantă „piaţă“ de desfacere pentru toţi producătorii indiferent de profil, reprezintă 20% din afacerile totale ale companiei, care s-au ridicat anul trecut la aproape 15 mil. euro.
„Vânzările companiei se pot împărţi astfel: 20% în Bucureşti, 43% în Transilvania, Moldova aduce 15% din încasări, în timp ce Muntenia reprezintă 22% din vânzări“, spune Ioan Istrate, directorul general şi proprietarul companiei care produce branduri precum Polar Autentic, Fulg de Nea, Alpin 57 Lux, Malgra sau Transalpina. Totodată, producătorul mai are în portofoliu şi legume congelate sub marca Maestro Alpin şi produse de patiserie congelată sub brandul Romcherie, însă aceste segmente reprezintă mai puţin de 15% din cifra de afaceri a companiei, conform ultimelor date.
Alpin 57 Lux este al treilea cel mai mare jucător local de pe piaţa îngheţatei, evaluată la 170 mil. euro, şi este deţinut de familia Istrate din Sebeş, judeţul Alba.