Producătorul de mezeluri Agra’s din judeţul Alba, controlat de Dan Sărmăşan şi Sanda Stîncel, a încheiat T1/2019 din acest an cu afaceri similare cu cele din perioada similară a anului trecut. Pentru 2019 producătorul îşi bugetase o creştere cuprinsă între 4,5% şi 5%.
„Vindem în reţeaua proprie, nu am mai deschis alte magazine. Este o presiune din ce în ce mai mare din partea marilor lanţuri de hipermarketuri şi supermarketuri, multinaţionalele au ajuns să domine 70% din comerţ. Noi duminica avem magazinele închise, dar hipermarketurile sunt deschise. Ar trebui o reglementare prin lege ca hipermarketurile să fie închise duminica, oamenii să meargă la restaurante, la teatru, să cheltuiască altfel banii“, spune Dan Sărmăşan, preşedintele companiei şi cel care controlează 50% din Agra’s.
El mai spune şi că au crescut mult costurile cu materia primă. „Aducem carnea de porc din Germania, Austria şi Spania, sunt cazuri când preţul a crescut şi cu 25%. În România populaţia porcină a fost afectată (de pesta porcină - n.red.), unii jucători şi-au pierdut ştampila ovală şi nu mai pot vinde în spaţiul intracomunitar.“
Anul trecut, compania şi-a crescut afacerile cu 4%, după ce în 2017 a finalizat cu un nivel al businessului de 87 de milioane de lei şi un profit net de 4,8 milioane de lei. Contribuţia clienţilor din HoReCa a fost de circa 40-45%, potrivit ultimelor date.