Producătorul de vinuri Villa Vinèa, din judeţul Mureş, afirmă că vânzările firmei au fost afectate de pandemia mondială însă fiecare segment de activitate are o evoluţie distinctă de celelalte.
“În contextul Covid-19, în ultima săptămână, am înregistrat o scădere de aproximativ 30-40% a traficului şi a vânzărilor din magazinele proprii Villa Vinèa şi preconizăm că vom ajunge undeva la 50%, în următoarele săptămâni”, declară Mircea Matei, directorul general al Villa Vinèa.
Pe partea de retail, în schimb, vânzările sunt la parametrii setaţi, veniturile fiind cele preconizate la începutul anului.
“Pentru susţinerea revânzătorilor, am pregătit o serie de campanii promoţionale, care vor intra începând cu zilele următoare în lanţurile de hypermarketuri din ţară, şi care vor fi active până în perioada Paştelui.”
Circa 50% din vânzările de vin îmbuteliat, aferente anului 2019, au venit din segmentul HoReCa, aproximativ 25% de segmentul de retail modern şi 20% de magazinele proprii. Cea mai spectaculoasă creştere procentuală, însă, a fost a turismului oenologic, unde încasările au fost cu 75% mai mari, iar numărul vizitatorilor s-a triplat faţă de 2018, ajungând la aproximativ 1.500.
Acum însă, turismul la cramă este cea mai afectată arie de activitate Villa Vinèa, iar procentul de anulare este în linie cu metricele comunicate de operatorii de turism şi hoteluri, întrucât majoritatea rezervărilor pe următoarele săptămâni au fost deja îngheţate.
“în ceea ce priveşte vânzările către cea mai afectată industrie, cea de HoReCa, în acest moment, nu resimţim o prăbuşire a cifrelor, dar acest lucru se datoarează faptului că restaurantele şi distribuitorii şi-au completat stocurile în săptămânile anterioare. Înţelegem, însă, că situaţia este una dificilă pentru operatorii de localuri, baruri, agenţii de catering şi hoteluri. Villa Vinèa va continua să îşi susţină clienţii şi partenerii, în ciuda dificultăţilor de lichidităţi şi a întârzierilor la plată, pentru care suntem pregătiţi financiar”, adaugă executivul.
Compania a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de peste 3 mil. lei, cu aproximativ 23% mai mare comparativ cu anul precedent.
Crama Villa Vinèa a fost fondată în 2004, în Valea Târnavelor, de către Heiner Obberauch, proprietarul producătorului şi distribuitorului de echipamente sportive Salewa Group.
Crama din zona Podişului Târnavelor are o suprafaţă de 70 de hectare cultivate cu viţă de vie. Aici sunt plantate 12 soiuri locale şi internaţionale de struguri precum Fetească Regală, Sauvignon Blanc, Riesling Rihn, Muscat Ottonel, Fetească Albă sau Gewurztraminer.
Povestea Villa Vinèa a început în 2001, când antreprenorul Heiner Oberrauch, în una dintre călătoriile de afaceri din Târgu-Mureş, a descoperit la Mica, în inima Transilvaniei, pe Valea Târnavei Mici, aceste coline.
Analizele de laborator ale structurii geologice a solului au dezvăluit sedimente din argilă şi minerale, foarte potrivite pentru obţinerea unor vinuri acide. Aceste elemente, împreună cu îndelungata tradiţie locală de cultivare a viţei de vie au condus la începerea lucrărilor de plantare a 32 ha cu viţă de vie. Au urmat apoi alte circa 40 de hectare.
Producţia anuală Villa Vinèea este de aproximativ 250,000 de litri. Din acest volum, 60% sunt vinuri albe, liniştite, 3%, dar cu o puternică tendinţă ascendentă sunt cele spumante, rozeurile ajung până la 7% din producţia totală, iar restul, de aproximativ 30%, sunt vinuri roşii.