Retail&Agrobusiness

Producătorul iaurturilor Danone, afaceri de 554 mil. lei în 2018, plus 13%. Deşi vânzările au crescut, profitul şi numărul de salariaţi au fost în scădere

Producătorul iaurturilor Danone, afaceri de 554 mil. lei...

Autor: Florentina Niţu

20.08.2019, 07:00 984

Danone România, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de iaurturi, a încheiat 2018 cu afaceri de 554 de mil. lei (117 mil. euro), în creştere cu 13% faţă de anul prece­dent, conform datelor publice de la Ministerul de Finanţe.

Profitul companiei a scăzut cu circa 77%, de la 28,3 milioane de lei în 2017 la 16,4 milioane de lei.

De altfel, producătorul francez de lactate şi-a redus şi numărul de angajaţi anul trecut. Conform datelor publice, firma Danone - Producţie şi Distribuţie de Produse Alimentare a avut anul trecut 384 de salariaţi, cu 25 mai puţini faţă de 2017.

Grupul francez Danone deţine o fabrică în Bucureşti, unde produce zilnic, în medie, peste un milion de iaurturi. Fabrica Danone din Bucureşti a produs primele iaurturi în 1999. Aceasta se află în top 3 cele mai performante şi complexe fabrici din portofoliul grupului, având o capacitate de producţie de 75.000 de tone pe an, potrivit celor mai recente date transmise de companie către ZF.

În România sunt patru jucători mari de lactate care au depăşit cifra de afaceri de 400 de milioane de lei, mai exact Albalact, Danone România, Fabrica de Lapte Braşov (care controlează brandul Olympus) şi Friesland Campina România (care deţine brandul Napolact). Albalact, liderul pieţei de lactate nu a publicat până în prezent datele financiare ale companiei pentru anul 2018. Compania face parte din grupul Lactalis, cu acţionariat francez.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO