Retail&Agrobusiness

Producătorul Toortitzii a investit 25 mil. euro în fabrica din Ploieşti şI livrează snackurile sărate pe cinci continente

Producătorul Toortitzii a investit 25 mil. euro în...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

07.06.2023, 14:42 2332

​Alka Group, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de snackuri sărate şI dulci, a terminat recent o nouă rundă de investiţii în unitatea de producţie din Ploieşti (jud. Prahova), ajungâng la investiţii totale de 25 de milioane de euro. Alka a început investiţiile la Ploieşti în 2018, compania având şI o altă unitate de producţie în Bucureşti. La Ploieşti, Alka produce snackurile sărate coapte sub brandurile Toortitzii, Soocitzii sau Meteoritzii pentru piaţa internă şI pentru export.

“Alka a investit în ultimii cinci ani zeci de milioane de euro. La Ploieşti lucrează peste 230 de oameni, iar în total avem o echipă de 940 de oameni. Se discută despre faptul că nu sunt multe investiţii în zona de producţie. Dar noi continuăm să investim. (...) Criza aduce şi oportunităţi. Dovada este această fabrică. Noi am investit cel mai mult de până acum în ultimii ani”, a spus Ady Hirsch CEO ALKA Group.

Din totalul de 25 milioane de euro, 4,2 milioane au fost investite în corpul fabricii, 2,8 milioane în depozitul acesteia, iar cea mai mare parte, de 18 milioane, în echipamentele de producţie. Toate aceste investiţii permit companiei Alka să producă peste 100 de milioane de pungi de snacks-uri pe an, care ajung pe rafturile a sute de mii de magazine din România şi din afara ţării. Mai exact, produsele din fabrica de la Ploieşti ajung în 50 de ţări din 5 continente.

Fabrica are o suprafaţă de 6.600 metri pătraţi construiţi şi un depozit cu o capacitate de produse finite de 4.000 de paleţ.

În 2022, grupul ALKA a înregistrat o cifră de afaceri de 381 milioane lei şi are peste 900 de angajaţi, poziţionându-se în top 3 jucători în multe dintre segmentele în care activează. Grupul Alka a fost înfiinţat în 1994 ca investiţie de tip greenfield. Alka era atunci prima companie din România producătoare şi distribuitoare de cafea măcinată ambalată, vidată şi în pliculeţe. De atunci, Alka a investit zeci de milioane de euro în tehnologie şi în dezvoltarea producţiei locale.

În prezent, Alka Group acoperă multe categorii, având o prezenţă puternică la nivel naţional în România, precum şi în alte 50 ţări la nivel internaţional.Portofoliul mai conţine şi cafea prăjită şi ambalată (sub mărcile Stretto şi Gold Mocca). De asemenea, compania este importator şi distribuitor al produselor Perfetti Van Melle, pentru brandurile Chupa Chups şi Mentos.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO