Retailerul Profi, ce numără peste 1.200 de magazine pe format mic, şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu 23%, până la 7,2 mld. lei, avansul fiind susţinut atât de expansiune, cât şi de o evoluţie pozitivă like for like, potrivit oficialilor companiei.
Profi a fost în fiecare din ultimii ani liderul pieţei în ceea ce priveşte numărul de magazine deschise, cu sute de unităţi noi. Nu sunt aşteptate schimbări nici în 2020 dat fiind că în ciuda dificultăţilor generate de pandemie, compania continuă dezvoltarea în ritmul stabilit. Mai exact, vrea să deschidă cel puţin la fel de multe magazine ca anul trecut, când au fost inagurate 260 de unităţi.
Această expansiune rapidă i-a permis companiei să urce rapid în topul retailerilor din România, fiind, din datele ZF, pe locul patru în piaţă după Kaufland, Carrefour (la nivel de grup) şi Lidl. Totuşi, ţinta Profi este să ajungă lider.
„Targetul nostru e să fim numărul unu în piaţă. Va fi o luptă încrâncenată, iar noi pentru prima poziţie ne vom bate cu Lidl. Lupta nu va fi uşoară, dat fiind că Lidl are un format bine pus la punct şi are şi un grup puternic în spate. Totuşi, spaţiul nostru de manevră e mult mai mare dat fiind că avem mai multe formate uşor de adaptat. Astfel, e doar o chestie de timp să ajungem lider“, spune Călin Costinaş, deputy CEO al Profi.
Dintre marii jucători, Profi este primul care şi-a publicat rezultatele financiare aferente anului trecut. Până în 2018 compania posta una dintre cele mai rapide rate de creştere din piaţă, ce îi permitea să recupereze terenul faţă de concurenţă.