Românii cheltuie anual pe detergent de vase 183,5 mil. lei, pe o piaţă dominată de trei branduri străine, respectiv Pur (al grupului german Henkel), Axion (Colgate) şi Fairy (P&G).
Cei trei mari ocupă nouă dintre cele zece poziţii din topul celor mai vândute produse în volum, top în care îşi face loc şi o marcă privată. În total, cele zece produse „spală” mai bine de o treime din piaţă, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.
Astfel, podiumul este alcătuit din Fairy la 500 ml - cu miros de lămâie şi respectiv măr - pe primele două poziţii - şi Pur cu miros de lămâie la 450 ml. De altfel, Pur, brand din portofoliul companiei Henkel, este prezent pe cinci poziţii în top, fiind astfel cel mai bine vândut brand per ansamblu, potrivit datelor oferite de Vektor Marktforschung. Fairy este prezent de două ori, iar Axion de alte două ori. Topul realizat de compania de cercetare de piaţă reprezintă clasamentul în volum al celor mai vândute produse de tipul detergent de vase.