Retail&Agrobusiness

Puterea de cumpărare faţă în faţă cu comerţul. Un bucureştean îşi permite să cheltuiască de peste patru ori mai mult ca un locuitor din Botoşani pe produse de larg consum

Puterea de cumpărare faţă în faţă cu comerţul. Un...

Autor: Cristina Roşca

03.12.2018, 00:07 1563

♦ Harta comerţului local este o copie fidelă a hărţii economice, cu Bucureştiul care „mănâncă“ peste 20% din vânzări deşi găzduieşte mai puţin de 10% din populaţia ţării. ♦ La polul opus se află unele dintre cele mai sărace judeţe, precum Botoşani, Vrancea şi Mehedinţi, care contribuie cu 1% sau chiar mai puţin la totalul vânzărilor din industrie.

În România existau la finalul anului trecut circa 102.500 de magazine, unităţi HoReCa şi drogherii care vând bunuri de larg consum (FMCG), cu vânzări totale ce au sărit în 2017 pragul de 20 de miliarde de euro. Unu din cinci lei cheltuiţi la nivel naţional a fost lăsat la casele magazinelor şi restaurantelor din Bucureşti, capitala fiind responsabilă pentru 21,3% din totalul vânzărilor, deşi are doar 9,4% din populaţie şi 13,8% din suprafaţa comercială, arată datele companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO