Retail&Agrobusiness

PwC: 6 din 10 consumatori revin la cumpărături în magazinele fizice şi intenţionează să crească cheltuielile în următoarele şase luni

Ruxandra Târlescu, Partener Taxe şi Lider pentru Industria de Retail şi FMCG, PwC România

Ruxandra Târlescu, Partener Taxe şi Lider pentru Industria de Retail şi FMCG, PwC România

Autor: Cristina Bellu

06.12.2021, 11:17 153

Pe măsură ce optimismul a crescut în rândul consumatorilor în contextul ameliorării situaţiei sanitare din ultimele luni, şi cumpărăturile în magazinele fizice încep să revină la nivelurile de dinainte de pandemie. Astfel 61% dintre consumatori intenţionează să facă cumpărături în magazinele fizice şi au în plan creşterea cheltuielilor în următoarele şase luni, notează cel mai recent sondaj PwC, Global Consumer Insights Pulse Survey 2021, realizat în septembrie în rândul a 9.370 de consumatori din 26 de ţări.

”Oamenii sunt mai dispuşi să călătorească şi să meargă la restaurante decât în urmă cu şase luni şi mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situaţiei sanitare din ultimele luni şi de creşterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenţii sondajului sunt vaccinati complet sau parţial”, spune Ruxandra Târlescu, Partener Taxe şi Lider pentru Industria de Retail şi FMCG, PwC România.

Deşi contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendinţe la nivel global se observă şi în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Potrivit datelor PwC, în următoarele şase luni, 41% din consumatori intenţionează să cheltuiască mai mult pe produse alimentare, 33% pentru modă, 31% pentru călătorii şi 30% pentru sănătate şi frumuseţe (30%), stimulând în continuare redresarea economică.

În ceea ce priveşte criteriile de cumpărare, preţul şi comoditatea rămân pe primele locuri, deşi sustenabilitatea câştigă tot mai mult teren.

Astfel, aproape 70% caută cea mai bună ofertă atunci când cumpără un produs indiferent de tipul magazinului, fizic sau online, şi mai mult de jumătate spun că un serviciu eficient de livrare sau colectare este întotdeauna sau foarte adesea important.

Analiza PwC arată că 47% dintre respondenţi fac cumpărături în magazine zilnic sau săptămânal, comparativ cu 45% în urmă cu şase luni şi 41% imediat după începerea pandemiei. Iar trendul se va menţine, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenţi arătând că „probabil” vor vizita un centru comercial în următoarele şase luni.

În acelaşi timp, cumpărăturile pe smartphone-uri sunt de departe cel mai popular mod de achiziţie online. Peste 40% dintre respondenţi spun că fac cumpărături zilnic sau săptămânal prin smartphone, comparativ cu 39% în urmă cu şase luni şi doar 12% în urmă cu cinci ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO