Retail&Agrobusiness

Radiografia completă a pieţei de FMCG. Reţelele Kaufland, Carrefour şi Lidl, liderii comerţului alimentar, controlează 30% din vânzările de bunuri de larg consum

ANALIZĂ

Jucătorii din piaţă spun că s-a remarcat în aceşti trei ani (2016-2018) un fenomen de uptrading, mai exact o orientare a consumatorilor către produse mai scumpe, către bunuri premium, bio sau naturale.

Jucătorii din piaţă spun că s-a remarcat în aceşti trei ani (2016-2018) un fenomen de uptrading, mai exact o orientare a consumatorilor către produse mai scumpe, către bunuri premium, bio sau naturale.

Autor: Cristina Roşca

24.04.2019, 18:45 347

♦ Românii cheltuie anual 16-17 mld. euro pe produse de larg consum (FMCG) ♦ Hipermarketurile pierd teren în faţa magazinelor mici şi a celor de tip discount, dar continuă să mănânce un sfert din piaţă, fiind principalul canal de vânzări.

Kaufland, liderul pieţei lo­cale de comerţ alimen­tar, are 14% din totalul vân­zărilor de bunuri de larg consum. Urmă­toa­rele reţele clasate sunt grupul Carrefour – cu toate formatele – şi discounterul Lidl. Cei trei jucători controlează împre­ună o treime din piaţă, conform cal­culelor făcute de ZF pe baza datelor com­paniei de cercetare de piaţă GfK citate de jucătorii din comerţul cu dominantă alimentară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO