Retail&Agrobusiness

Radiografia industriei de restaurante în pandemie. Mai bine de jumătate dintre jucători au pierdut cel puţin 80% din business după redeschidere, iar livrările reuşesc arareori să contribuie cu peste 30% la încasări

Radiografia industriei de restaurante în pandemie. Mai bine de jumătate dintre jucători au pierdut cel puţin 80% din business după redeschidere, iar livrările reuşesc arareori să contribuie cu peste 30% la încasări

Autor: Cristina Roşca

29.07.2020, 00:05 1108

♦ Jucătorii din industria de restaurante au fost printre cei mai afectaţi de pandemia de Covid-19, localurile fiind închise complet timp de mai bine de două luni şi jumătate ♦ În perioada stării de urgenţă şi parţial în timpul celei de alertă au funcţionat doar livrările ♦ Chiar şi după redeschidere, restaurantele funcţionează doar cu terasele şi acestea organizate conform regulilor de distanţare, iar interioarele sunt în continuare blocate.

Mai bine de jumătate dintre jucătorii din industria de restaurante au pierdut cel puţin 80% din business în lunile de vară, după redeschiderea teraselor, în timp ce doar 2,9% susţin că au reuşit să îşi menţină acelaşi nivel al afacerilor, arată un studiu realizat de Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA) şi de platforma Restograf, o aplicaţie mobilă pentru rezervări instant la restaurante.

Industria de profil a fost printre cele mai afectate de pandemie, localurile fiind nevoie să se închidă încă de la jumătatea lunii martie. Mai mult, nici astăzi, la patru luni şi jumătate distanţă, ele nu funcţionează 100%, ci doar cu terasele, şi acestea operaţionale parţial, cu reguli de distanţare. În continuare, un pilon important rămâne livrarea la domiciliu, care a funcţionat în toată această perioadă. Totuşi, pentru cei mai mulţi (peste 75% dintre respondenţi), livrările aduc maximum 30% din încasări, însă ponderile variază. Astfel, patru din zece restaurante au doar 10% din business din livrări.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO