Retail&Agrobusiness

Radiografia pieţei berii în anul pandemiei: Volumul pieţei s-a menţinut constant, la peste 16 milioane hectolitri; Sectorul HoReCa şi-a redus ponderea în vânzările de bere la 8%, de la 15% în 2019; Mixurile de bere au crescut cu 6%, iar specialităţile au scăzut cu 28%

Radiografia pieţei berii în anul pandemiei: Volumul pieţei s-a menţinut constant, la peste 16 milioane hectolitri; Sectorul HoReCa şi-a redus ponderea în vânzările de bere la 8%, de la 15% în 2019; Mixurile de bere au crescut cu 6%, iar specialităţile au scăzut cu 28%

Autor: Cristina Bellu

11.04.2021, 09:53 253

Piaţa berii a înregistrat o evoluţie stabilă în 2020, marcând o creştere uşoară, de 0,5%, în volum, până la 16,75 milioane hectolitri. În acelaşi timp, ponderea sectorului HoReCa în vânzările de bere a scăzut la 8%, de la 15% în anul anterior, în contextul restricţiilor impuse din cauza situaţiei generate de coronavirus, care au afectat puternic sectorul ospitalităţii, arată datele transmise marţi de reprezentanţii Asociaţiei Berarii României.

“Restricţiile impuse din cauza situaţiei generate de coronavirus au afectat puternic sectorul ospitalităţii şi implicit industria noastră. Pierderile cauzate de închiderea HoReCa au fost compensate parţial de achiziţiile din comerţul cu amănuntul, consumul de bere mutându-se acasă, precum şi de faptul că a fost un an cu vreme bună. Totodată, presupunem că piaţa s-a menţinut la nivelul anului anterior şi datorită faptului că  mulţi români din afara ţării, din cauza restricţiilor din statele unde îşi desfăşurau activitatea, au revenit pentru o perioadă acasă”, explică Dragoş Constantinescu, preşedintele Asociaţiei Berarii României.

Din datele asociaţiei reiese că înainte de pandemie, berea servită în sectorul ospitalităţii genera 443 milioane de euro în economia românească în vreme ce anul trecut, a generat doar 241 milioane de euro.

Preferinţele consumatorilor în funcţie de tipurile de ambalaje s-a manifestat diferit anul trecut astfel că, după o creştere constantă de peste 5 pp între 2015 şi 2019, sticla a scăzut anul trecut faţă de 2019 cu 2,6%. În schimb a crescut preferinţa pentru ambalajele de unică folosinţă. Astfel, sticla nereturnabilă a înregistrat o creştere de 58% faţă de 2019, iar ambalajul tip PET un avans de 2,2%. Totodată, berea ambalată la doză a crescut anul trecut cu 1,7 pp, păstrând tendinţa de creştere a ultimilor ani.

În acelaşi timp,berea la draft a scăzut cel mai mult, datorită închiderii parţiale sau totale a sectorului ospitalităţii pe parcursul ultimului an, de la 3,4% în 2019 la 2% anul trecut.

“Pe fondul crizei sanitare, din dorinţa de a păstra distanţarea socială şi de a evita călătoria necesară returnării ambalajelor, românii au optat în 2020 pentru ambalajele de unică folosinţă, fie că vorbim de sticlă sau de plastic. Astfel, sticla nereturnabilă a înregistrat o creştere de 58% faţă de 2019, lucru datorat în mare măsură opririi sau diminuării activităţii în HoReCa. Ambalajul tip PET a avut un avans de 2,2%, ceea ce marchează o contra-tendinţă, după 5 ani de scădere constantă, în care a pierdut 9 pp din ponderea deţinută între ambalaje”, adaugă Julia Leferman, director general Asociaţia Berarii României.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO