Retail&Agrobusiness

Raul Filip, Altex: Vânzările de Black Friday vor fi cu siguranţă mai bune ca în 2020. Am pregătit stocul încă de anul trecut, avem produse suficiente

Raul Filip, Altex: Vânzările de Black Friday vor fi cu siguranţă mai bune ca în 2020. Am pregătit stocul încă de anul trecut, avem produse suficiente

Autor: Cristina Roşca

26.10.2021, 18:17 462

Retailerul electroIT Altex, liderul pieţei locale de profil, spune că a pregătit timp de un an şi jumătate stocurile de produse pentru Black Friday 2021, având mii de articole ce urmează a intra la promoţie cu ocazia acestui eveniment de shopping.

Oficialii companiei nu înaintează cifre privind vânzările estimate pentru acest an cu ocazia Black Friday, dar spun că ele vor fi cu siguranţă mai bune ca în 2020, primul an marcat de pandemia de COVID-19. Nu există însă cifre nici pentru anul trecut.

La fel ca anii trecuţi, Altex derulează campania de Black Friday pe parcursul a mai multe săptămâni (28 octombrie - 24 noiembrie), ȋncepând cu sfârşitul lunii octombrie, ȋn toate magazinele Altex şi Media Galaxy, dar şi online.

„Va fi o campanie bună, avem suficiente produse pregătite pentru Black Friday 2021, sunt câteva mii de articole. Nu vreau să înaintez o cifră aferentă vânzărilor, dar cu siguranţă va fi mai bine ca anul trecut pentru că avem un sortiment mai mare. Sunt categorii noi care anul trecut erau la început în portofoliul nostru. În plus, suntem mai buni pe online”, spune Raul Filip, directorul de achiziţii al companiei.

El adaugă că reducerile încep de la 15% şi urcă la peste 60%. Cele mai multe produse însă vor avea preţuri mai mici cu 40-50%.

Campania actuală de Black Friday va fi atipică date fiind restricţiile impuse de autorităţi ca urmare a numărului mare de îmbolnăviri. De aceea, o parte dintre clienţi vor migra dinspre offline spre online, însă ei vor cumpăra în continuare.

„În ceea ce priveşte regulile de intrare în magazinele offline, vom avea triaj. Pe de-o parte e vorba de triajul de la intrarea în malluri, ce va fi operat de reprezentanţii centrelor comerciale, iar pe de alta e vorba de triajul făcut de noi la intrarea în magazin. Se va permite accesul persoanelor cu certificat verde, după termoscanare. Încă de la început noi am respectat regulile impuse de autorităţi şi legislaţia în vigoare”, spune Edvin Abdulachim, directorul comercial al Altex.

În acest context, o parte dintre clienţi nu vor ajunge în magazine. Promoţiile vor fi însă şi online.

„Nu se va intra în magazine fără certificat verde. În funcţie de dimensiunea magazinului, vom seta un anumit număr de oameni cărora le va fi permis accesul. Vom asigura 4-8 metri per client. Avem însă magazine mari, de peste 1.000-2.000 mp, aşa că este suficient spaţiu”, adaugă el.

Altex a pregătit campania actuală de Black Friday încă de anul trecut, de când au apărut primele probleme în lanţul de aprovizionare. Oficialii companiei spun că disponibilitatea unui număr mare de produse reprezintă un avantaj.

„Noi am început pregătirile pentru Black Friday 2021 încă de anul trecut, de când am văzut că apar primele probleme. Există un cumul de factori care afectează piaţa, vorbim pe de-o parte de criza transporturilor şi de o majorare a costurilor de transport. Vedem şi o creştere a preţurilor la materii prime. Există şi o criză a procesoarelor care afectează toate industriile. Noi am anticipat întârzierile şi suntem pregătiţi pentru finalul de an, atât pentru Black Friday, cât şi pentru decembrie”, explică Raul Filip.

Altex, liderul pieţei locale de electroIT, a încheiat anul trecut cu afaceri de peste 5 mld. lei (peste 1 mld. euro) după o creştere de 24%, de două ori mai rapidă decât cea a pieţei de profil în ansamblul său.

Retailerul electroIT are peste 120 de magazine fizice, cele mai multe sub brandul Altex, dar şi câteva zeci sub marca Media Galaxy. Acestora li se adaugă două unităţi online, câte una pentru fiecare brand.

 
 
AFACERI DE LA ZERO