Retail&Agrobusiness

Retailerii au redus preţurile la alimentele de bază, carne, lapte şi ulei, cu 12%, în linie cu „promisiunile“

Retailerii au redus preţurile la alimentele de bază,...

Autor: Cristina Rosca

14.07.2015, 00:08 840

Preţurile produselor alimentare au scăzut în medie cu 8,3% în iunie comparativ cu mai, declinul fiind mai mic decât estimarea de 12% care ar fi trebuit să se reflecte la raft după reducerea TVA la 1 iunie de la 24% la 9% la alimente.

Evoluţia preţurilor la principalele categorii de alimente – carne, lapte sau ouă –  a fost însă în linie cu scăderea anunţată de 12%.

„În cazul produselor care au volume mari de vânzări, retalerii au redus TVA-ul cu 12% sau chiar mai mult. Aceste produse sunt acelea pe care le vedem pe cataloagele lor de promovare că au preţuri şoc şi că ocupă jumătate de pagină în fiecare ofertă. La aceste produse ei nu îşi pun marje mari. La polul opus, la produsele nişate sau cu volume mai mici de vânzări, unde retailerii se joacă la marjă, declinul preţurilor a fost mai mic“, spune un jucător din retail care nu a dorit să îşi facă publică identitatea.

La polul opus, retailerii s-au întrecut în a anunţa reduceri de preţuri chiar înainte de 1 iunie. Toţi cei 12 jucători din comerţul modern s-au întrecut în a organiza campanii şi în a promova reducerea TVA pentru a-i atrage pe clienţi în magazine. „Noi am îngheţat preţurile din 1 mai şi am scăzut TVA-ul cu 12,1%“, spune Andreea Mihai, director de marketing al lanţului Carrefour, al doilea cel mai mare jucător din comerţul local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO