Retail&Agrobusiness

Retailerii polonezi de modă şi încălţăminte „cuceresc“ România şi merg spre 50 de magazine

Retailerii polonezi de modă şi încălţăminte...

Autor: Cristina Rosca

23.01.2015, 19:01 1657

Retailul de modă şi de încălţă­minte polonez în­ce­pe să prindă contur pe pia­ţa locală, cinci grupuri din această ţară fiind prezente di­rect sau în fran­ciză în Ro­mâ­nia cu nouă bran­duri în 49 de ma­ga­zine monobrand şi într-o serie de multibranduri. Astfel, cele nouă bran­duri printre care se numără Reserved, CCC, Kazar sau Smyk, au obţinut anul trecut afaceri cumulate de peste 20 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.

Niciun brand românesc de modă nu este prezent pe piaţa din Polonia, cea mai importantă economie din regiune, cu o populaţie de două ori mai nume­roasă decât a României şi cu un salariu mediu dublu faţă de cel de pe piaţa locală. „Există mai multe companii polo­ne­ze din retailul de modă şi de încăl­ţă­minte prezente în România. Una dintre ele este LPP S.A. Group, un retailer de mari dimensiuni care are în portofoliu bran­duri precum Reserved, Cropp Town, Reserved Kids, House, Mo­­hito şi Sinsay”, spune Wlodzi­mierz Sadzik, consilier în cadrul secţiei de promovare a comerţului şi investiţiilor din cadrul Ambasadei Poloniei la Bucureşti.

Grupul LPP Fashion a intrat pe piaţa locală acum circa cinci ani şi a inaugurat primul magazin Reserved în România în aprilie 2008. Spre deosebire de alţi retaileri, care s-au extins agresiv indiferent de contextul economic, polo­nezii au fost prudenţi. Ultimele două branduri – Mohito şi Sinsay –au fost aduse în România în urmă cu mai puţin de un an.

„La finalul anului trecut grupul avea (sub toate brandurile - n.red.) 12 magazine în România“, adaugă Wlodzimierz Sadzik. Compania, cu afaceri de 6,7 mil. euro în 2013, continuă însă expansiunea în acest an, primele două unităţi pe listă fiind magazinele Mohito şi Sinsay din AFI Palace Cotroceni. Cel mai important brand din grupul LPP Fashion – Reserved – era deja prezent în AFI Palace Cotroceni, însă ca urmare a unor lucrări de reamenajare a mallului va deveni una dintre ancorele de la parter, urmând a ocupa o suprafaţă de 2.000 mp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO