Retail&Agrobusiness

Retailerul de bricolaj Brick din Constanţa începe să instaleze panouri voltaice pe magazinele proprii. “Vrem să obţinem independenţă energetică şi un control eficient asupra costurilor asociate”

Retailerul de bricolaj Brick din Constanţa începe să...

Autor: Cristina Bellu

12.04.2022, 09:50 281

Brick România, retailer de bricolaj, home improvement şi proiecte DYI din Constanţa, pregateşte un proiect de implementare a panourilor fotovoltaice pe toate unităţile sale de lucru, strategie prin care compania urmăreşte să-şi crească gradul de independenţă energetică şi să contribuie la diminuarea poluării.

„Contextul plin de provocări pe care îl traversăm poate deveni o oportunitate de accelerare a implementării energiei verzi, iar în acest sens compania noastră şi-a asumat investiţii pentru următorii ani, astfel încât să obţinem independenţă energetică şi un control eficient asupra costurilor asociate”, spune Oana Nechita, Director Executiv Brick România.

Potrivit acesteia, Brick Constanţa va fi primul magazin din reţeaua naţională a retailerului care va beneficia de o investiţie de 60.000 de euro pentru implementarea sistemului de panouri fotovoltaice.

Ulterior, fiecare magazin Brick din Mangalia, Ovidiu, Giurgiu şi Satu Mare va avea instalate panouri fotovoltaice, iar magazinele pe care compania urmează să le deschidă în anii viitori în Oradea, Ploieşti, Bucureşti au deja inclusă în proiect implementarea energiei verzi.

„Începem proiectul de implementare a panourilor fotovoltaice cu magazinul nostru din Constanţa, însă vor urma treptat toate magazinele din reţeaua Brick. Primele investiţii sunt realizate din fonduri proprii, însă pe viitor luăm în calcul şi accesarea fondurilor europene”, adaugă Oana Nechita.

În primă fază, instalarea unui astfel de sistem verde este estimată să acopere aproximativ 40% din necesarul de energie, urmând ca în a doua fază a proiectului acest procent de producţie a energiei verzi să fie dublat.

Pe lângă proiectul de implementare a energiei verzi, retailerul dobrogean a început deja să aplice şi alte măsuri de economisire a energiei prin scăderea numărului de ore de consum de electricitate pe toată plaja de echipamente de marketing şi promovare, prin reducerea intervalului de timp pentru aprinderea şi stingerea reclamelor luminoase, dar şi iluminarea controlată în magazine.

Aceste măsuri au scopul de a eficientiza consumul de energie şi, totodată, de a contribui la scăderea gradului de poluare.

În aceeaşi strategie de tranziţie către energia verde, Brick România are în plan pentru viitor şi schimbarea flotei de maşini cu unele electrice.

Brick România, primul brand românesc de magazine de bricolaj, home improvement şi proiecte DYI, înfiinţat în 2002, se află în proces de extindere a reţelei sale naţionale de magazine.

În prezent, compania operează unităţile Brick Constanţa, primul magazin al companiei, inaugurat încă din 2002, Brick Mangalia deschis în 2017, Brick Giurgiu deschis în 2019, centrul regional Ovidiu inaugurat în vara anului 2021 şi Brick Satu Mare deschis în martie 2022.

În martie 2023, retailerul plănuieşte inaugurarea unui magazin în Oradea, cu o suprafaţă de 10.000 mp în interior şi peste 200 de locuri de parcare. Alte oraşe vizate pentru noi deschideri în viitor sunt Braşov, Ploieşti, Bucureşti, Cluj sau Iaşi.

 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO