Retailerul electro-IT Flanco, unul dintre cei mai mari mari jucători de pe piaţa locală de profil, şi-a bugetat pentru anul curent o creştere de 20% a cifrei de afaceri până la aproximativ 210 mil. euro, evoluţie care ar urma să fie susţinută de revenirea consumului, creşterea economică şi consolidarea industriei.
„Piaţa va creşte cu 12-14%, iar Flanco şi-a propus să obţină un avans de 20% al cifrei de afaceri. Vrem o creştere durabilă“, a declarat Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco Retail, în cadrul unei conferinţe de presă. Evoluţia ar urma să fie susţinută de contextul economic favorabil, dar şi de evenimente sportive precum Campionatul european de fotbal din Franţa, unde România este de această dată prezentă, şi de ieşirea de pe piaţă a rivalului Domo la finele anului trecut. Sîrbu a declarat că Flanco va adăuga 2-3 puncte procentuale la cota de piaţă pe fondul dispariţiei Domo, fără a oferi detalii.
Cel mai mare competitor al Flanco - deţinut de antreprenorul Iulian Stanciu - este grupul Altex, controlat de antreprenorul Dan Ostahie.
Compania va deschide 30 de magazine noi în acest an, însă va face şi ajustări acolo unde este necesar. „Vom şi închide magazine acolo unde vânzările nu merg sau nu suntem mulţumiţi de profitabilitate.“