Retail&Agrobusiness

Retailerul german Penny, care deţine local o reţea de peste 300 de magazine cu profil discount, a încheiat 2021 cu profit net de 123 mil. lei, plus 44,8 an/an. Afacerile companiei s-au majorat cu 14%, la 5,4 mld. lei

Daniel Gross, CEO PENNY România

Daniel Gross, CEO PENNY România

Autor: Cristina Bellu

14.04.2022, 14:23 171

Retailerul cu preţuri mici Penny, activ pe segmentul de discount, a încheiat 2021 cu afaceri de 5,39 mld. lei, echivalentul unui avans de 14% faţă de anul anterior, în timp ce profitul net al companiei s-a majorat cu 44,8%, la 123 mil. lei.

Anul trecut, Penny a investit 542 mil. lei în modernizarea şi extinderea reţelei proprii de magazine din România şi a inaugurat un nou centru logistic în Filiaşi, judeţul Dolj. Mai mult, compania a deschis 25 de magazine în noul format şi a încheiat anul cu un total de 301 unităţi, potrivit datelor transmise joi de reprezentanţii companiei.

„2021 a fost un an al reuşitelor, am depăşit primul miliard de euro şi 300 de magazine, am ajuns la 4 centre logistice şi, din nou, pentru al şaptelea an la rând, am înregistrat cea mai mare creştere din grup. De asemenea, a fost şi un an în care a fost din nou nevoie să ne adaptăm, să fim flexibili şi să rămânem optimişti şi cu dorinţa de a ne duce la capăt planurile curajoase”, spune Daniel Gross, CEO Penny România.

Pentru anul în curs, compania are ca ţintă deschiderea a 30 de magazine noi şi finalizarea procesului de remodelare a unităţilor vechi, început în 2020. Totodată, oficialii companiei estimează învestiţii de peste 5 mld. lei, echivalentul a peste 1 mld. euro, în următorii şapte ani, în principal în extinderea reţelei până la un total de 619 magazine şi 6 centre logistice.

Penny a intrat pe piaţa din România în 2005 cu o politică de achiziţii axată pe sortimente de la producători regionali şi colaborări cu producători locali. În prezent, compania sprijinină producătorii locali şi încheie parteneriate pe termen lung cu aceştia, astfel încât, în următorii doi ani, 60% din sortiment să aibă ingredientul principal fabricat şi procesat în România.

 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO