Retail&Agrobusiness

Retailerul online de fashion Answear: Ne aşteptăm la o creştere a vânzărilor de 20% anul acesta. În 2022, cea mai mare creştere a fost în a doua parte a anului, de 40%

Retailerul online de fashion Answear: Ne aşteptăm la o...

Autor: Ioana Nita

02.02.2023, 14:38 211

Answear, retailerului online de fashion din Polonia cu prezenţă în România din 2015, şi-a propus ca anul acesta să crească vânzările locale cu 20% faţă de 2022, când perioada cu cel mai mare avans a fost în a doua parte a anului – plus 40%. Reprezentanţii locali ai magazinului online de fashion polonez nu au dat însă detalii cu privire la cifrele absolute de vânzări. Începând cu 2021, odată cu listarea Answear la bursa de la Varşovia, retailerul online nu a mai oferit cifre exacte despre evoluţia businessului pe plan local.

“În 2022, în perioada ianuarie – mai, creşterea a fost de 30% valoric faţă de 2021. Cea mai mare creştere a fost înregistrată însă în perioada iunie - decembrie, unde aproape lunar am avut o creştere de peste 40% faţă de 2021. Am înregistrat o creştere cu peste 20% a numărului de vizitatori noi pe site-ul magazinului online şi undeva în jur de 25% ca număr de comenzi. Comanda medie s-a situat în jurul valorii de 360 lei. În 2022, printre realizările notabile aş menţiona adăugarea de noi servicii pentru clienţi”, a declarat Raluca Radu, country manager pentru Answear în România. La finalul anului trecut, vânzările Answear per grup (11 ţări) au depăşit 212 milioane euro, conform datelor publicate pe site-ul oficial al companiei poloneze. Ultimele date disponibile despre vânzări din România sunt pentru 2020, când reprezentanţii Answear România au declarat că au avut o cifră de afaceri de 30 milioane de euro.

De-a lungul anului 2022, cele mai căutate categorii de produse de pe Answear.ro au fost rochiile, pantofii cu toc, sandalele, botinele, pantofii sport, hanoracele, cămăşile, iar cele mai căutate branduri au fost Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Hugo Boss, Pinko, Patrizia Pepe, Michael Kors, Elisabetta Franchi, Medicine şi Answear.LAB.

“A crescut numărul cumpărătorilor din afara Bucureştiului. De asemenea, a scăzut perioada petrecută pe site, deşi rata de conversie a crescut, ceea ce înseamnă că anul trecut deciziile au fost luate mai rapid decât în anul precedent”, a precizat Raluca Radu în legătură cu schimbările din comportamentul de consum al clienţilor Answear.ro,

Obiectivele Answear pentru 2023 au în vedere dezvoltarea portofoliului de branduri premium, dar şi extinderea din punct de vedere logistic:

“Principalul obiectiv va fi creşterea numărului de branduri din portofoliu. De asemenea, ne propunem să deschidem un al doilea depozit pe lângă cel din Cracovia, în zona de sud, şi luăm în calcul România sau Bulgaria ca puncte pentru acest depozit. În ceea ce priveşte piaţa de fashion online din România, ne aşteptăm la o creştere de cel puţin 10% în acest an”, a conchis ea.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO