Retail&Agrobusiness

Retailerul polonez pentru copii Smyk a ajuns la 13 magazine în România. Brandurile poloneze au local peste 350 de magazine şi afaceri de 1 mld. lei

Retailerul polonez pentru copii Smyk a ajuns la 13...

Autor: Cristina Roşca

27.12.2018, 13:00 606

Grupul polonez Smyk, specializat în vânzarea de produse pentru copii, a ajuns la 13 magazine în România după o deschidere la Sibiu Shopping City, arată datele de pe reţeaua de socializare de business LinkedIn. Anterior a fost inaugurată o unitate la Bistriţa.

Smyk All for kids reprezintă un lanţ internaţional, specializat în comercializarea de jucării, articole de puericultură, accesorii, îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii pentru copii de la naştere până la vârsta de 14 ani, potrivit datelor de pe site-ul companiei. 

Magazinele reţelei se găsesc în patru ţări sub brandul Smyk şi sub brandul Spiele Max în Germania. Doar în Polonia, compania are peste 160 de magazine, conform datelor publice. Grupul Smyk este controlat de Bridgepoint, un fond de investiţii cu focul pe Europa. 

În România, Smyk All for kids este prezent cu 13 unităţi în Bucureşti şi în principalele oraşe din ţară, printre care în Constanţa, Timişoara, Deva, sau Ploieşti. Toate magazinele sunt amplasate în centre comerciale şi malluri. Compania Smyk All For Kids SRL, care operează businessul din România, a terminat anul 2017 cu afaceri de 34 mil. lei, cu 54% mai mari ca în anul anterior, cu doar 85 de salariaţi. Smyk se luptă pe piaţa produselor pentru copii, evaluată la 350-400 mil. euro, atât cu alte branduri generaliste precum H&M şi Zara, cât şi cu branduri specializate pentru copii, cum este cazul Cocodrillo sau al Okaidi.

Mai mult, în luptă intră şi mărcile private ale unor retaileri precum Auchan şi Lidl, potrivit celor mai recente date ale ZF. Liderul pieţei este însă grupul polonez Pepco.

Brandurile din cea mai puternică economie din regiune au devenit tot mai vizibile în România, unele ajungând în top cinci cei mai importanţi jucători pe segmentul lor. La polul opus, România este aproape invizibilă pe piaţa poloneză.

Circa zece retaileri polonezi au deschis în ultimul deceniu în România peste 350 de magazine de îmbrăcăminte, încălţăminte, cosmetice şi produse pentru copii şi au anual vânzări cumulate de circa 1 mld. lei, potrivit estimărilor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO