Retail&Agrobusiness

Reţelele surori Kaufland şi Lidl „mănâncă“ peste 20% din tot comerţul alimentar din România după ce afacerile cumulate au sărit de 20 mld. lei

Reţelele surori Kaufland şi Lidl „mănâncă“ peste 20% din tot comerţul alimentar din România după ce afacerile cumulate au sărit de 20 mld. lei

Autor: Cristina Roşca

20.06.2020, 10:58 5166

♦ Grupul german Schwarz deţine în România două reţele aflate în top trei jucători din comerţul alimentar, mai exact Kaufland, care este şi liderul pieţei, şi Lidl, care ocupă ultima poziţie pe podium, dar care vine puternic din urmă ♦ Cele două companii, deşi au acelaşi acţionar, sunt operate separat.

Gigantul german Schwarz, proprietarul reţelelor de magazine Kaufland şi Lidl, a obţinut anul tre­cut afaceri cumulate de peste 20 mld. lei în România, conform calculelor ZF pe baza datelor publice şi a celor înaintate de companii. Astfel, busi­nessul total a avansat de la 18,7 mld. lei în 2018, la 21,6 mld. lei anul trecut, ceea ce înseamnă un plus de 15,5%.

Nemţii devin primul grup de co­merţ din România care sare de acest prag ca cifră de afaceri. Deşi cele două re­ţele au acelaşi acţionar, ele sunt ope­ra­te independent în România şi de alt­fel pe toate pieţele din lume, având ma­nagement şi strategii diferite. De ase­me­nea, cele două companii sunt ac­ti­ve pe formate diferite de piaţă, Lidl fiind dis­counter, iar Kaufland lanţ de hiper­mar­keturi, cu o politică a preţurilor mici. Nemţii sunt prezenţi pe câteva zeci de pieţe, mai ales cu Lidl, Kauf­land fiind dezvoltat preponderent în Eu­ropa, focusul fiind regiunea Europei Centrale şi de Est. Grupul a avut în anul financiar 2018-2019 afaceri cu­mu­late de 104 mld. euro la nivel mon­dial, fiind cel mai important grup de comerţ din Europa.

Pe plan local reţelele surori Kauf­land şi Lidl „mănâncă“ 20% din tot co­mer­ţul alimentar din România după ce afa­cerile cumulate au sărit de 20 mld. lei, iar din comerţul modern ele au deja o treime.

Spre comparaţie, în 2008, ultimul an de boom economic, nemţii aveau o cotă de piaţă de doar 5,7% în totalul vânzărilor locale de alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei. Atunci Lidl încă nu intrase pe piaţă, iar Kaufland nu era lider.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO