Kaufland face parte din grupul german Schwarz care mai este prezent în România şi cu magazine de tip discount Lidl. Cele două companii pariază pe preţuri mici însă activează pe segmente diferite de piaţă, Lidl fiind hard-discounter în timp ce Kaufland este lanţ de hipermarketuri, având magazine mai mari şi cu o varietate mai mare de produse.
“Se întâplă uneori ca două grupuri cu formate diferite de magazine să se aşeze unul lângă altul. Cele două au o poziţionare diferită şi targhetează clienţi diferiţi, astfel că nu se afectează puternic reciproc, ba se pot chiar ajuta”, adaugă Răzvan Sin, directorul departamentului de retail al companiei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox.
Un exemplu în acest sens sunt retailerii Kaufland şi Lidl care au deschis împreună magazine în mai multe locuri din ţară, printre care şi în cartierul bucureştean Militari. Un alt exemplu îl reprezintă reţelele Billa (supermarketuri) şi Penny Market (discounter), ambele parte a grupului german Rewe.
“Dat fiind faptul că facem parte din acelaşi grup, poziţionarea în apropiere este o formă prin care businessul per ansamblu creşte, deoarece se creează un pol comercial care poate fi benefic pentru ambele părţi”, spune Sabin Fane, director de marketing în cadrul Billa România. El adaugă că Billa şi Penny se orientează către categorii de clienţi diferite şi adaugă faptul că în supermarketuri sortimentaţia este mai bogată, discounterul având focusul pe preţ. Cele două lanţuri sunt prezente împreună în Braşov, Cluj şi Timişoara.
În contextul în jucătorii din comerţul modern au acoperit deja cele mai bune spaţii din piaţa românescă, în următoarea perioadă ar putea avea loc o înteţire a concurenţei în special în unele zone urbane, în cartierele dormitor unde cele mai prezente sunt magazinele pe suprafaţă mică.