Retail&Agrobusiness

România are doar 100 de metri pătraţi de retail modern la mia de locuitori, de două-trei ori mai puţin decât ţările din regiune

România are doar 100 de metri pătraţi de retail modern...

Autor: Cristina Rosca

05.02.2016, 00:00 338

„O dată la trei ani ne ui­tăm la ce po­ten­ţial mai are piaţa din Ro­mânia. În mo­men­tul în care con­si­derăm că ne apropiem de po­tenţialul maxim vom frâna expan­siunea. Pentru mo­ment mergem mai departe pentru că suprafaţa medie la 1.000 de locuitori este cu peste 50% mai mică decât în Cehia, Polonia şi Ungaria“, spunea anterior un ma­na­ger de top din comerţ care pre­ciza că acesta este indicatorul de bază pentru com­paniile din retailul modern, piaţă de circa 1.700 de maga­zine cu afaceri anuale de 8,5-9 mld. euro. Astfel, pentru a prinde din urmă ţările din jur ar putea fi des­chise de două-trei ori la fel de multe ma­gazine, atât mari, cât şi super­marketuri şi unităţi de pro­ximitate.

De altfel, în perioada 2008-2015, marcată iniţial de criză şi apoi de o revenire treptată şi pe alocuri fra­gilă, jucătorii din co­merţul mo­dern au apăsat puternic pedala de acceleraţie pentru a-şi creşte busi­nessul pe de-o parte şi pentru a-şi asi­gura poziţii-cheie în piaţă pe de alta. Astfel, în perioada 2008-2015 den­sitatea retailului modern a ajuns de la sub 50 mp la 106,3 mp la mia de locuitori. Totuşi, pe pieţele din Cehia, Un­garia sau Polonia această suprafaţă este de 300-350 mp/mia de locuitori. Chiar şi Bul­ga­ria, o ţară mai săracă decât Ro­mâ­nia, ne „bate“ la acest ca­pitol, po­trivit datelor oferite de com­pania de cercetare de piaţă Euro­mo­nitor. Ei spun că în Bul­garia su­prafaţa de comerţ modern se apro­pie de 150 mp/mia de locuitori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO