Retail&Agrobusiness

România, campioană la consumul de bere la PET. Cine a avut ideea care a schimbat o piaţă de 1,8 mld. €

România, campioană la consumul de bere la PET. Cine a avut ideea care a schimbat o piaţă de 1,8 mld. €

În strânsă legătură cu explozia PET-ului, consumul de bere s-a mutat în retail, care a ajuns la o pondere de 80% în piaţa de bere, de la 55% în urmă cu zece ani

Autor: Mădălina Panaete

06.11.2015, 08:00 2889

România se află pe prima poziţie în Europa la consumul de bere la PET (ambalaj din plastic), cu circa 7,5 milioane de hectolitri. Doar în cinci ţări la nivel european berea se consumă în acest tip de ambalaj, arată o analiză ZF pe baza datelor de la Asociaţia Berarii Europei, dar în România una din două beri este consumată la PET.

„Eu nu cred că va scădea consumul de bere la PET pentru că sunt deja multe branduri cu notorietate care au intrat pe segmentul acesta. Concomitent cu acest lucru, cred că vom vedea şi o dezvoltare şi diversificare pe segmentul berilor de import, al berilor artizanale şi al berilor super-premium, segment care acum reprezintă 1% din piaţă“, spune Laurenţiu Bănescu, antreprenorul care a fondat împreună cu Alexandru Geamănu microberăria Zăganu.

El crede că pe termen lung categoria berilor artizanale, de import sau super-premium, care acum reprezintă un procent foarte mic din piaţă, va creşte până la 2%.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO