Gigantul H&M, cu afaceri anuale de circa 20 mld. euro şi cu operaţiuni în toată lumea, şi-a redus numărul de colaboratori de pe piaţa locală la 26 de fabrici (şi mai puţine firme dat fiind că unele companii lucrează cu câte două unităţi de producţie proprii), arată o analiză a ZF. Această evoluţie confirmă încă o dată faptul că România devine prea scumpă pentru producţia de haine şi pantofi, motiv pentru care majoritatea numelor mari - C&A, Debenhams sau Marks&Spencer – au decis să renunţe la o serie de colaborări locale şi să se orienteze către ţări mai ieftine din Asia sau nordul Africii.
Suedezii au fost şi sunt în continuare unul dintre cei mai mari clienţi ai fabricilor locale care produc aproape integral pentru export. H&M lucrează atât cu firme mari cu afaceri de sute de milioane de lei şi cu sute sau chiar peste 1.000 de salariaţi, dar şi cu afaceri mici de sub 1 milion de lei. Totuşi, afacerile mici sunt de fapt subcontractorii partenerilor suedezilor.