Retail&Agrobusiness

România devine prea scumpă pentru producţia de haine şi pantofi. Mai puţin de 7.000 de oameni mai croiesc şi cos în România pentru retailerul suedez H&M faţă de 11.500 acum doi ani

ANALIZĂ

România devine prea scumpă pentru producţia de haine...

Autor: Cristina Roşca

24.07.2019, 22:00 423

♦ Retailerul suedez H&M, unul dintre cei mai importanţi jucători din moda mondială, colaborează în România – direct sau indirect - cu 26 de fabrici care croiesc şi cos haine, accesorii şi pantofi ♦ Numărul de furnizori a scăzut de la peste 30 acum doi ani ♦ Tot atunci, fabricile adunau 11.500 de salariaţi şi afaceri de 900 mil. lei. Acum, furnizorii identificaţi de ZF au afaceri de 827 mil. lei şi 6.700 de angajaţi în 2018, ultimul an pentru care există date publice.

Gigantul H&M, cu afaceri anuale de circa 20 mld. euro şi cu operaţiuni în toată lumea, şi-a redus numărul de colaboratori de pe piaţa locală la 26 de fabrici (şi mai puţine firme dat fiind că unele companii lucrează cu câte două unităţi de producţie proprii), arată o analiză a ZF. Această evoluţie confirmă încă o dată faptul că România devine prea scumpă pentru producţia de haine şi pantofi, motiv pentru care majoritatea numelor mari - C&A, Debenhams sau Marks&Spencer – au decis să renunţe la o serie de colaborări locale şi să se orienteze către ţări mai ieftine din Asia sau nordul Africii.

Suedezii au fost şi sunt în continuare unul dintre cei mai mari clienţi ai fabricilor locale care produc aproape integral pentru export. H&M lucrează atât cu firme mari cu afaceri de sute de milioane de lei şi cu sute sau chiar peste 1.000 de salariaţi, dar şi cu afaceri mici de sub 1 milion de lei. Totuşi, afacerile mici sunt de fapt subcontractorii partenerilor suedezilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO