Piaţa de îmbrăcăminte, încălţăminte şi echipamente sportive a crescut anul trecut cu peste 5%, până la 16 mld. lei, fiecare segment fiind pe plus, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Evoluţia favorabilă este pusă de analişti şi de jucătorii din piaţă pe seama creşterii consumului şi a economiei per ansamblu mai degrabă decât pe seama reducerii TVA-ului la alimente la 1 iunie 2015 de la 24% la 9%.
„Am văzut atât o creştere a numărului de clienţi, cât şi a numărului de produse din coş şi a bonului mediu. Anul 2015 a fost unul bun pentru piaţă“, spune managerul unuia dintre cei mai importanţi jucători din piaţa locală de modă. Un altul confirmă evoluţia pozitivă pe care o pune pe seama contextului economic favorabil. „Consumul în general a crescut şi odată cu el a crescut şi consumul de profil, respectiv vânzările de haine, pantofi şi accesorii“, adaugă un alt manager de top din piaţă.
Analiştii Euromonitor arată că piaţa locală de modă este divizată între urban şi rural, astfel că marile oraşe sunt vizate de toate cele mai mari branduri de modă din lume, pe când zona rurală este încă dominată de buticuri locale, pieţe şi bazaruri. „În Bucureşti vânzările de haine se realizează în principal la mall şi mai puţin în centre comerciale, în timp ce în restul oraşelor mari principala destinaţie de cumpărături sunt parcurile de retail. Vânzările stradale sunt practic inexistente“, mai spun analiştii Euromonitor care vorbesc încă de importanţa vânzărilor din pieţe şi bazaruri.