Retail&Agrobusiness

Românii au lăsat anul trecut în magazinele de modă 16 mld. lei

Românii au lăsat anul trecut în magazinele de modă 16...
23.03.2016, 00:07 406

Piaţa de îmbrăcăminte, încălţă­min­te şi echipamente sportive a cres­cut anul trecut cu peste 5%, până la 16 mld. lei, fiecare segment fiind pe plus, arată datele companiei de cer­ce­tare de piaţă Euromonitor. Evo­luţia favorabilă este pusă de analişti şi de ju­­cătorii din piaţă pe seama creşterii con­su­mului şi a economiei per an­samblu mai degrabă decât pe seama re­ducerii TVA-ului la alimente la 1 iunie 2015 de la 24% la 9%.

„Am văzut atât o creştere a nu­mă­rului de clienţi, cât şi a numărului de produse din coş şi a bonului me­diu. Anul 2015 a fost unul bun pentru pia­ţă“, spune managerul unuia dintre cei mai importanţi jucători din piaţa lo­cală de modă. Un altul confirmă evo­luţia pozitivă pe care o pune pe seama contextului economic favo­rabil. „Consumul în general a crescut şi odată cu el a crescut şi consumul de profil, respectiv vânzările de haine, pantofi şi accesorii“, adaugă un alt manager de top din piaţă.

Analiştii Euromonitor arată că piaţa locală de modă este divizată între urban şi rural, astfel că marile oraşe sunt vizate de toate cele mai mari branduri de modă din lume, pe când zona rurală este încă dominată de buticuri locale, pieţe şi bazaruri. „În Bucureşti vânzările de haine se realizează în principal la mall şi mai puţin în centre comerciale, în timp ce în restul oraşelor mari principala destinaţie de cumpărături sunt parcurile de retail. Vânzările stradale sunt practic inexistente“, mai spun analiştii Euromonitor care vorbesc încă de importanţa vânzărilor din pieţe şi bazaruri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO