Retail&Agrobusiness

Românii beau tot mai multe energizante. Pe această piaţă lupta la vârf se dă între Hell şi Red Bull, dar mărcile private vin tare din urmă

Românii beau tot mai multe energizante. Pe această...

Autor: Cristina Roşca

29.12.2020, 16:00 3408

Piaţa de energizante şi-a continuat creşterea în 2020 pe fondul unui interes crescut al românilor pentru astfel de băuturi. Spre exemplu, anul trecut consumul de băuturi energizante s-a situat la peste 35 de milioane de litri, adică circa 1,8 litri per capita, ceea ce înseamnă o creştere de 40% faţă de 2015 spre exemplu.

“Consumatorii din România caută tot mai mult băuturi energizante, motiv pentru care această piaţă se diversifică şi multe nume noi apar în peisaj”, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor despre evoluţia pieţei de profil în 2020.

Liderul pieţei în funcţie de volumele vândute este brandul Hell Energy, produs de compania cu acelaşi nume din Ungaria. Brandul a devenit lider în 2018, depăşind Red Bull şi a reuşit să îşi păstreze această poziţie în anii ce au urmat. Mai mult, şi-a majorat cota de piaţă, inclusiv în 2020, an marcat de pandemia de Covid-19. Situaţia României este una particulară dat fiind că în multă ţări Red Bull este lider, spun oficialii Euromonitor.

“Dat fiind că românii sunt tot mai sofisticaţi în gusturi şi tot mai atenţi la ceea ce consumă, brandurile lansează tot mai multe produse noi, declinări ale articolelor de bază. Spre exemplu, Hell Energy, liderul pieţei de energizante, a lansat două ediţii limitate la final de 2019, una cu aromă de cireşe şi struguri şi o alta cu guava şi yuzu.”
Pe această piaţă, alt jucător important este Monster Beverage Corp cu brandul Monster adus pe plan local de Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare. De asemenea, în top se regăseşte şi brandul românesc Rienergy, produs de European Food, compania fraţilor Micula, conform celor mai recente date.

“Mărcile private devin şi ele tot mai vizibile pe această piaţă, lanţurile de retail încercând să capitalizeze potenţialul ne-exploatat al acestei categorii. Ei pariază pe apetitul consumatorilor cu venituri mai mici, mai ales în contextul Covid-19, pandemie care a redus puterea e cumpărare.”

Astfel, loc de creştere există încă.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO