Retail&Agrobusiness

Românii preferă să bea bere acasă. Peste 80% din vânzările de bere din România se fac în magazine. Cehii şi grecii consumă berea în baruri

Românii preferă să bea bere acasă. Peste 80% din...

Autor: Mădălina Panaete

16.10.2015, 19:00 1131

„Principala cauză pentru faptul că doar o mică parte din consumul de bere se realizează în HoReCa este dată de preţul redus al berii în ambalaje mari din magazine.“

Circa 81% din consumul de bere din România se realizează în sectorul off-trade (magazine), astfel că românii preferă să cumpere berea pentru acasă, în detrimentul barurilor sau restaurantelor care aco­peră doar 19% din con­sum, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Asociaţia Berarii Europei.

„Acest obicei de consum ţine foarte mult de specificul nostru naţional: românilor le place mai degrabă să îşi petreacă timpul acasă, alături de familie sau prieteni, berea fiind aproape nelipsită în aceste momente. Totodată, criza economică, implicit scăderea puterii de cumpărare, a avut un cuvânt greu de spus, ero­dând semnificativ chiar dorinţa româ­nilor de a ieşi mai mult în oraş, la o bere“, a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României, orga­nizaţie care reuneşte cei mai mari producători de bere de pe plan local precum Ursus Breweries, Heineken sau Bergenbier, dar şi cei mai mari producători de materii prime pentru acest sector.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO